Inköpare sökes för kommande uppdrag i Skåne

Inköpare sökes för kommande uppdrag i Skåne

Vi söker ständigt grymma inköpare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom inköp varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att söka denna tjänst öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten

Rollen som inköpare kan vara både operativ och strategisk, och dess särskilda förutsättningar varierar självfallet efter bransch och den specifika kundens behov. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet, men var noga med att ange just bransch och specifika ansvarsområden gällande dina tidigare erfarenheter.
Som inköpare hos någon av våra uppdragsgivare kan dina arbetsuppgifter ofta inkludera bl.a.:
  • Ansvar för löpande inköp och transportbokningar
  • Kontakt med såväl olika leverantörer som transportbolag
  • Hantera kontakt med kunder/återförsäljare för att säkerställa ett optimalt varuflöde
  • Ansvar för artikelregister
  • Hantera bevakning, rapportering och uppföljning gällande bl.a. lagernivåer
Rollen kan också innefatta att vid behov vara behjälplig med ordermottagning och i andra delar av organisationen. Du blir en del av inköpsavdelningen, och arbetar även vanligtvis mycket nära orderhantering, logistik och i många fall också marknad/försäljning.

Vem är du?

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Du är antingen junior i rollen och brinner för att få utvecklas vidare inom Inköp - alternativt så har du redan några års erfarenhet inom området, där du kan ta på dig tyngre roller. Var tydlig med vilken typ av inköpsroll och inom vilken bransch du är intresserad av att utvecklas vidare inom, så kan vi snabbare matcha din profil med våra kunders behov. I övrigt behärskar du svenska och engelska på flytande nivå, i såväl tal som skrift. Du har god systemvana, och arbetar utan problem i verktyg som exv. Excel. Som person är du både analytisk och pragmatisk, du ser lösningar och har lätt för att föra dialoger både internt och externt.

Om verksamheten

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Mer info
Kontaktperson Elin Tanner
Telefon 0767712510
Område Malmö stad
Yrkesroll Hotell & Restaurang
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 31 dec 2019 (39 dagar kvar)