Orderhandläggare sökes för kommande uppdrag i Skåne!

Orderhandläggare sökes för kommande uppdrag i Skåne!

Vi söker ständigt serviceminded orderhandläggare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom administration varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din ansökan öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Registrera ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten

Som Orderhandläggare arbetar du i oftast i team med fokus på förfrågningar från såväl interna som externa aktörer. Du arbetar B2B, mot både slutkund och återförsäljare. I rollen arbetar du med att ta emot, granska och kvalitetssäkra inkommande orders. Du registrerar orderläggningar i affärssystem, samt arbetar uppföljande för att se till att order och leveransförfarandet inte brister. Detta inkluderar självfallet en mängd externa kontakter, mot kund och leverantör, men också interna, mellan olika avdelningar. Teamen arbetar med ett enormt fokus på service och strävar alltid efter att hålla högsta möjliga kundnöjdhet. Det är viktigt att du själv delar denna målbild, samt är både samarbetsvillig och kommunikativ. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och koordinerande förmåga i rollen. Tjänsten innebär ofta ett helhetsansvar för organisationens kundärenden och därför behöver du arbeta på ett professionellt, effektivt och engagerat vis.
Ansvarsuppgifter som brukar ingår är:
  • Handlägga och planera order
  • Hålla kontakt med kunder via mail och telefon
  • Administrera inkommande order
Vem är du?

Vi söker dig som...
... har administrativ erfarenhet och vana av kundbemötande. Du har som minst 1 - 2 års erfarenhet inom liknande roller. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom orderadministration/supply chain, och gärna inom B2B. Vi ser gärna att du har erfarenhet av affärssystem som SAP eller Pyramid, men det är inget krav. Du har god datorvana, har lätt för att sätta dig in i nya system, samt har god erfarenhet av Office-paketet.
Du är en högst servicemedveten person som alltid strävar efter bästa möjliga resultat. Du är noggrann, kommunikativ och har en hög koordinerande förmåga. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och ser till att inte sitta sysslolös. Det är ett krav för tjänsten att du behärskar svenska och engelska på flytande nivå, i tal och skrift.

Om verksamheten

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Mer info
Kontaktperson Julia Femenias Krohn
Telefon 0720-704735
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 30 aug 2019 (45 dagar kvar)