Serviceinriktad administratör till internationellt företag

Serviceinriktad administratör till internationellt företag

Har du tidigare erfarenhet av brett administrativt arbete och är tillgänglig för en ny utmaning? Är du en serviceinriktad och flexibel person som tycker om att stötta dina kollegor? Läs då vidare och ansök till tjänsten redan idag!

Beskrivning av arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en positiv och serviceinriktad administratör. Vår kund är ett större livsmedelsföretag som är beläget i Malmö. I rollen som administratör hos vår kund kommer du att:
  • Vara administrativt stöd åt företagets VD
  • Föra protokoll vid ledningsgruppsmöten
  • Stötta HR-avdelningen
  • Ansvara för det interna kommunikationssystemet
  • Koordinera interna företagsevent
  • Ansvara för inköp av kontorsmaterial
  • Beställa skyddsutrustning och arbetskläder till produktionspersonalen
I rollen rapporterar du till företagets VD och har många kontaktytor internt med olika kollegor. Tjänsten passar dig som trivs i en varierad roll med mycket social kontakt och där du är flexibel och ställer upp för att stötta dina kollegor på bästa sätt. Du erbjuds en spännande roll där du får en god insikt och förståelse för hur ett internationellt företag bedrivs och utvecklas.

Tjänsten är initialt på ca 1 år då det är ett vikariat för en person som är på mammaledighet, men det finns goda möjligheter att få fortsätta efter det.

Krav på person
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande administrativt arbete sedan tidigare, gärna i en internationell miljö. Du som person har lätt för att prioritera om ifall det kommer in nya uppgifter under dagen och trivs i en varierad roll där det händer mycket och där du är delaktig i många olika delar av företaget.

För att lyckas i rollen som administratör ser vi att du:
  • Har en gymnasieutbildning och gärna någon form av vidare utbildning inom exempelvis Service Management
  • Är bekväm i muntlig och skriftlig kommunikation på både svenska och engelska
  • Har 2-3 års erfarenhet av liknande tjänst
För att passa i rollen så har du en grundläggande god ekonomisk förståelse (skapa inköpsorders och kontera fakturor) och det är meriterande om du har arbetat i ett internationellt företag sedan tidigare.

Som person är du noggrann och ansvarsfull och trivs både med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är vidare en social person som på ett trevligt men tydligt sätt kan kommunicera både internt och externt.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, ca 1 år med möjlighet till förlängning
Arbetstid: 8.00-17.00
Plats: Malmö

Uppdraget är initialt en inhyrning, vilket betyder att du kommer arbeta som konsult hos oss på PerformIQ, med goda möjligheter till anställning hos vår kund.

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Sara Lindmark på sara.lindmark@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, Administration, Support, Service, Internationellt företag, VD-assistent, Inköp
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://performiq.se/
Sista ansökningsdag 8 nov 2020 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.