Administrativ team leader till lager hos internationellt företag

Administrativ team leader till lager hos internationellt företag

Är du en kvalitetsmedveten och lösningsorienterad person med tydliga ledaregenskaper?
Är du en lagspelare som ser förbättringsmöjligheter och vill utvecklas? Läs vidare om rollen som team leader till vår kund!

Beskrivning av arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en team leader. Vår kund är ett större företag inom livsmedelsbranschen och är belägna i Malmö. I rollen ansvarar du för att:
  • Ansvara för att en god struktur finns på lagret och att gällande riktlinjer följs i det dagliga arbetet
  • Inventeringsansvarig
  • Löpande säkerställa hur lagret presterar mot uppsatta mål och löpande arbeta med ständiga förbättringar i arbetsprocesser ute på lagret
  • Boka transporter till och från företagets centrallager
  • Det dagliga ansvaret för att schemalägga och leda medarbetarna på lagret
Som inventeringsansvarig ansvarar du för att inventera lagret och se till så att dessa siffror stämmer med de siffror som finns för varorna i affärssystemet. Om så inte är fallet så ansvarar du för att undersöka och utreda diskrepansen. Du ansvarar även för att veckovis uppdatera inventeringssaldot för produkter som har blivit färdigställda eller ivägskickade till kund samt att även veckovis sammanställa inventeringssiffror för företagets lager och dess tredjepartslager.

Tjänsten passar dig som trivs i en roll med eget ansvar i kombination med mycket samarbete med dina kollegor. Du kommer få möjligheten att vara en del av ett innovativt företag med en platt organisation och goda utvecklingsmöjligheter.

Krav på person
För rollen så söker vi dig som arbetar noggrant, strukturerat och med ett genomgående kvalitetstänk.Du har tidigare god erfarenhet av lagerarbete och vi ser gärna att du har varit i en ledande roll inom lager sedan tidigare. Vidare har du även administrativ erfarenhet kopplat till lager i att du har gjort transportbokningar och arbetat i affärssystem med inventering och lagersaldo.

För att bli aktuell för rollen ser vi även att du:
  • Har goda ledaregenskaper
  • Är skicklig på att se till så att uppsatta rutiner följs
  • Kan identifiera förbättringsmöjligheter
  • Är van vid att arbeta med uppföljning av mål
  • Är duktig på att följa interna rutiner men även är duktig på att se förbättringspotential i ditt arbete
  • Har lätt för att arbeta i grupp och samarbeta med dina kollegor
Som person är du lyhörd och vill gärna utvecklas i din arbetsroll. Vår kund ser gärna att du är en person som vågar komma med förbättringsförslag och vill vara med och utveckla verksamheten.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17, med möjlighet till flex
Plats: Malmö

Uppdraget är en rekrytering - vilket betyder att anställningen kommer att ske direkt hos vår kund.

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Sara Lindmark på sara.lindmark@performiq.se och Rekryteringskonsult Mattias Carlsson på mattias.carlsson@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation:
Sökord: lager, team leader, team ledare, ledare, arbetsledare, logistik, produktion, livsmedel.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://performiq.se/
Sista ansökningsdag 29 dec 2020 (28 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.