Kundservicemedarbetare inom export - Orkla Foods Sverige

Kundservicemedarbetare inom export - Orkla Foods Sverige

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Simrishamn, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.
Vår vision är att vi ska vara "Din vän i vardagen" genom att leva upp till våra värdeord - modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.


Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med export och tull inom en kundtjänstavdelning eller liknande serviceroll? Vill du arbeta med varierande uppgifter som ställer krav på flexibilitet och problemlösningsförmåga? Vi söker en kundservicemedarbetare till vår Customer Support med placering i Malmö. Avdelningen hanterar bland annat order och leveranser gentemot våra utländska kunder. Tjänsten är ett vikariat på 18 månader.

Arbetsbeskrivning
I rollen som kundservicemedarbetare inom export ansvarar du för att bemöta våra utländska kunder och serva dem med flexibla lösningar. Som kundservicemedarbetare är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta, både med teamet och med kunder, leverantörer och andra avdelningar inom företaget.

Din placering kommer att vara på huvudkontoret i Malmö och du rapporterar till kundservicechefen inom Orklas Supply Chain organisation.

I din roll som Kundservicemedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Orderadministration
  • Hantera order via telefon och mail i Movex samt SAP
  • Tulladministration - uppdatering av tillstånd sam klassificering av varor. Avräkning till Tullverket av aktiv förädling. Tulldokument hanteras i EDIcom och GCT (ED; Transiteringar, CMR, T21, mm). Exportdeklarationer och ATR-dokument.
  • Transportbokningar
  • Fakturering och kreditering
  • Reklamationshantering
  • Löpande prisuppdatering på både export- och koncernprislistor
Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant teoretisk eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av kundservicearbete inom export och tullhantering. Har du även erfarenhet av import och spedition är det en stor fördel. Du behärskar MS Office och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Movex eller SAP.

Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, såväl i tal som i skrift. För att lyckas och trivas i rollen måste du vara serviceinriktad och ha lätt för att kommunicera och samarbeta. Du är flexibel, lösningsorienterad och anpassningsbar. Är du dessutom intresserad av att utveckla och förbättra våra administrativa rutiner och arbetssätt så kan detta vara rätt utmaning för dig!

Din inställning och dina värderingar går hand i hand med Orklas; du är modig, inspirerande och pålitlig!

Kontaktperson och ansökan

Då vi samarbetar med Badenoch & Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Pernilla Börjesson, rekryteringskonsult Badenoch & Clark, på telefon 020- 15 18 18 alt via e-post pernilla.borjesson@badenochandclark.se om du har frågor om tjänsten.

Du söker tjänsten via deras hemsida www.badenochandclark.se.

Sista ansökningsdag är den 2 maj 2019.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Pernilla Börjesson
Telefon 020-15 18 18
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Rekrytering hanteras av Badenoch & Clark AB
Hemsida http://www.badenochandclark.se/
Sista ansökningsdag 2 maj 2019 (12 dagar kvar)