Content Specialist

Content Specialist

Dina arbetsuppgifter

Som Content Specialist blir du en del av vårt marknadsteam där du får möjligheten att vara med att utveckla och stärka vår kommunikation till både slutkund och vårt återförsäljarnätverk i Sverige och Danmark. Här kommer du att skapa och/eller ge input på affärdrivande material och budskap som är centrala i våra kampanjer och aktiviteter. Du kommer producera eget material för tex. marknadsföringskampanjer, modellanseringar och utbildning, och ibland kommer du att arbeta med redan framtaget material för att lokalanpassa och justera språklig content till varje marknad. Vidare kommer du att ansvara för korrekturläsning av material och översättning av engelska texter till våra två marknader. I rollen kommer du arbeta mot flera olika stakeholders, internt såväl som mot ÅF, Hyundai Motor Europé och externa byråer.

Din profil

Vi söker dig som har en bakgrund inom kommunikation. Du har erfarenhet av att arbeta med idéer och produktion av texter på en marknadsavdelning eller reklam/contentbyrå. Du har mycket goda kunskaper i engelska, svenska och danska, med förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal, skrift och översättningar. Tonalitet och nyanseringar i de tre språken är av yttersta vikt i den här rollen, vilket kommer sig naturligt för dig. Likaså har du en förmåga att skapa content som trollbinder och är slagkraftig.

Som person är du administrativt driven, kreativ rent språkligt, har it-vana och är digitalt självgående. Du är noggrann i ditt arbete, har ett öga för detaljer och samtidigt en affärsmässig förståelse. För att trivas i vår matrisorganisation krävs det att du är en prestigelös lagspelare, som dessutom är prestations- och resultatdriven.

Våra koncernvärderingar är trovärdighet, ärlighet, mod och affärsmannaskap. Detta återspeglas i vår närvaro med kunder, kollegor och partners, och våra anställda är drivkraften till vår framgång. Vi har en lång resa med Hyundai Danmark importen i vårt bagage, och ser oerhört mycket fram emot att driva importen av Hyundai i Sverige. Du kommer in i ett spännande skede, och får möjlighet att vara med och påverka hur vi kommer att driva verksamheten framåt. Din utveckling är viktig för oss, och vi lovar dig en händelserik och utmanande resa framöver.

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Johanna Andersson. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Media, Kultur & Design, Publicering, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Svensk Autorekrytering
Sista ansökningsdag 28 feb (35 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nic. Christiansen Gruppen är verksamt i Danmark, Norge, Sverige, Finland och Baltikum, och sysselsätter cirka 750 anställda som hjälper till att skapa en årlig omsättning på cirka 9 miljarder dkr. Nic. Christiansen Gruppen, vars huvudsakliga verksamhet är import av Hyundai i Danmark och Sverige, Honda i Finland och Baltikum, Land Rover och Jaguar i Skandinavien, finansbolaget NCG Finans, Leasingföretag SimplyGo och tre återförsäljarkedjor; British MotorGroup, Terminalen och Bayern AutoGroup.

Den 13 november tog vi över Hyundai i Sverige och tillsammans med våra återförsäljare fokuserar vi nu på att utveckla och stärka vår position på den svenska marknaden. Detta gör vi genom ett nära samarbete mellan organisationerna i de två marknaderna, en reviderad strategi för den svenska marknaden och utvecklingen av våra försäljningsplattformar både fysiskt och digitalt. Vi bygger en stark dansk/svensk matrisorganisation för att optimera funktioner och skapa synergier på båda marknaderna.

Vi rekryterar nu flera spännande tjänster till vår nya organisation med bas i Malmö, där du kommer att få chansen att bli en del av en dynamisk organisation som genom samarbete och engagemang kommer repositionera Hyundais varumärke och skapa framgång på den svenska marknaden.