Systemförvaltare

Systemförvaltare

Om oss
Momentum är verksamma i Skandinavien och är Sveriges ledande leverantör av industrikomponenter med lokal lagerhållning och försäljning på ett 30-tal orter i Sverige och i Norge. Vi har ca 300 serviceinriktade medarbetare inom koncernen till din hjälp när problem behöver lösas. Lokal tillgänglighet till produkter, know-how från ledande tillverkare, kundanpassade produktutbildningar, logistiklösningar och jourservice är några hjälpverktyg som vi på Momentum erbjuder dig som kund. Vi ingår i den börsnoterade koncernen Momentum Group. Läs mer om Momentum här

Om rollen
Momentum befinner sig i en förändringsresa med en digitaliserad produktkatalog och vill fortsätta jobba med utvecklingen av den. Som Systemförvaltare kommer du att vara ytterst ansvarig för utvecklingen för hela katalogen. Här får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt, och du har ett stort mandat att lägga upp och strukturera ditt eget arbete. Rollen är framtagen utifrån att Momentum utvecklas och alltid vill ligga i framkant. Du kommer att behöva fånga upp signaler från säljorganisationen där det gäller att samla in deras intryck och åsikter för att hela tiden driva igenom förändringar och förbättringar som motsvarar deras behov. Målet är att på enklaste sätt guida våra medarbetare och därigenom våra kunder till rätt produkt och väsentlig information. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du utgår med fördel från Malmö men möjlighet finns att utgå från vilket kontor som helst i landet.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Skapa innehåll för Momentums digitala produktkatalog och göra det mer användarvänligt.
  • Säkerställa de strategiska riktlinjerna för produktkatalogen.
  • Säkerställa att Momentums medarbetare snabbt hittar rätt produkt och därigenom hjälper Sveriges industrikunder på ett effektivt och hållbart sätt.
  • Sätta upp regelverk för både generella och produktstyrda attribut, synonymer och ersättningsartiklar tillsammans med Kategoriansvariga.
  • Sätta upp regelverk för hur vi hanterar nya, gamla och utgångna produkter.
  • Utveckling av produktinformation.
Om dig
Du som söker har jobbat i några år med utveckling av digitala kataloger och har därmed en förståelse för vilken information kunder vill ha och behöver och vet hur man gör det användarvänligt. Det är inget krav att komma från branschen men så klart en fördel om du känner till Momentums produkter. Du har jobbat med Business 2 Business tidigare och har erfarenhet av att skapa strategiska riktlinjer vid digitalisering av ett säljbart sortiment och van vid hantering av attribut, synonymer och ersättningsartiklar. Kanske har du bakgrund som PIM-redaktör eller varit administratör där du matat artiklar och uppdaterat data och vill nu ta nästa steg. Viktigt är att du har en strategisk inriktning och en vana vid teknisk data.

För att trivas i rollen som Systemförvaltare tror vi att du som söker är en nyfiken, driven och ambitiös person. Du är flexibel i ditt arbete och hugger in där det behövs. Du är affärsdriven och har ett naturligt servicetänk. Vidare är du självgående, lösningsfokuserad och trivs med att vara expert på ditt område. För att lyckas i rollen är du en person som är engagerad och mån om att vilja prestera i ditt arbete. Du är en handlingskraftig person som kan hålla en god struktur och kan prioritera så att alla deadlines uppfylls.

Vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke på asa.funke@wise.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Data & IT, Systemadministration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av KIMM
Sista ansökningsdag 18 aug 2022 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

KIMM är ett affärsområde inom Wise Professionals som arbetar specialiserat med rekrytering och konsultuthyrning inom marknad & kommunikation. Erfarna specialister med bakgrund från branschen matchar bland annat marknads- och kommunikationschefer, Social Media Managers och UX-designers.