Planeringssekreterare, Ekonomiskt bistånd och boende

Planeringssekreterare, Ekonomiskt bistånd och boende

Arbetsuppgifter

Som planeringssekreterare är du direkt underställd en enhetschef inom avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende. Det finns totalt 5 planeringssekreterare i avdelningen och de är dina närmsta kollegor, samtidigt som du förväntas kunna bygga upp kontaktnät och samverkan med chefer och medarbetare inom såväl den egna avdelningen som på andra avdelningar. Du får dina uppdrag från enhetschefen och ledningsgruppen, och du arbetar med såväl strategiska som operativa frågor genom planering, utredning, samordning, genomförande, uppföljning och analys. Du fungerar som ett stöd vid uppföljning och rapportering av resultat och verksamhetsmått och arbetar med sammanställning av dessa. Du utgör ett stöd till ledningsgruppens chefer i kvalitets-, analys- och utvecklingsarbete och ger även ett professionellt stöd i det dagliga arbetet.

I rollen ingår det att uppdatera processarbete med mål, verksamhetsplan och verksamhetsuppföljning i dialog med ledningsgruppens chefer. Det ingår även att uppdatera rutiner, dokumentera vid uppföljningar, revidera och följa upp pågående arbete. Du kommer även vara ett stöd vid presentation och kommunikation i och för verksamheten. I din roll har du också kontakt med interna och externa nätverk och samverkanspartners.

Vill du vara med och forma framtidens socialtjänst? Då är du välkommen till oss på avdelningen för ekonomiskt bistånd och boende!

Kvalifikationer

Vi söker dig med en för uppdraget relevant akademisk examen och som med fördel har aktuell erfarenhet av liknande kvalificerade arbetsuppgifter. Du är van vid att skriva rapporter, beslutsunderlag, presentationer och har arbetat med kvalitetsuppföljning inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper inom offentlig verksamhet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer även krav på goda datorkunskaper och vana av att arbeta i Excel och övriga Office-paketet.

Om du har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd och/eller myndighetsutövning boende inom Socialtjänsten kommer detta att underlätta ditt arbete. Meriterande för tjänsten är även om du har erfarenhet av Platina, Procapita, Lifecare och Stratsys. Det är även meriterande med kunskap i digitala verktyg så som Teams och Sharepoint.

Som person ser vi att du som söker har ett stort intresse för utvecklingsarbete och administration. Samtidigt som du är analytisk är du även initiativtagande och har förmågan att fatta beslut samt sätta igång aktiviteter och uppnå resultat. Du är självgående och trivs med att arbeta självständigt samt söker aktivt utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du är samtidigt relationsskapande, har en god samarbetsförmåga och trivs med en arbetsroll som innebär mycket samverkan med andra, såväl internt som externt. Du har en god kommunikativ förmåga och tycker att det är roligt att prata inför grupper.

Tjänsten ställer även krav på att du är en god organisatör, kan planera ditt arbete samt sätta upp och hålla deadlines. Arbetet kräver samtidigt en flexibilitet, att du trivs med att arbeta i ett högt tempo och att du vid behov kan prioritera mellan dina uppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.

I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper.

Om arbetsplatsen

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Vi arbetar för att ha en bra stämning på arbetsplatsen, goda skratt, utmaningar, nära ledarskap och stöttande kollegor; det som ger positiv energi på jobbet. Idag är vi mycket stolta över vår verksamhet och det vi åstadkommer!

Information om tjänsten

Anställningsform: 1 tjänst tillsvidare samt 1 vikariat under perioden 200915-210815
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänsterna är aktuella under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Övrigt

Vi kommer att påbörja urvalsarbetet under ansökningstiden och förstaintervjuer för tjänsten är planerat till vecka 24.

Om du sökt tjänster i Malmö stad tidigare kanske du märker att du till denna tjänst söker via ett nytt rekryteringssystem. Vi byter system för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du har sökt i vårt tidigare system och vill återanvända din ansökan till denna rekrytering, kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner CV och personligt brev.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.
Mer info
Kontaktperson Petra Quandt Farkas
Telefon 070-624 62 31
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://malmo.se
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)