Nyinrättad tjänst med inriktning mot inköp och utveckling

Nyinrättad tjänst med inriktning mot inköp och utveckling

Välkommen till Ekonomiavdelningen på förvaltningen Hälsa, vård och omsorg. Ekonomiavdelningen har ett förvaltningsövergripande uppdrag inom ämnesområdena verksamhetsekonomi, redovisning och lokal- och säkerhetssamordning. Här arbetar vi såväl administrativt, operativt och strategiskt.

Arbetsuppgifter

Till avdelningen erbjuder vi nu en nyinrättad tjänst med många utvecklande möjligheter för dig som drivs av att få växa med och i rollen. Ett mycket spännande uppdrag av processledande karaktär där du som vår nya utvecklingssekreterare ansvarar för bland annat förvaltningens ekonomiska utredningar och övergripande samordningsfrågor gällande inköp och upphandling. Du skapar strukturer för planering och uppföljning samt utvecklar styrande och stödjande processer till förvaltningens verksamheter. Till våra många verksamheter och dess chefer kan du komma att agera som metodstöd i olika processer inom inköp och andra ekonomiska frågor. Det kan gälla inköp och/eller direktupphandlingar där du med din expertis leder, ansvarar och samordnar att genomförandet sker på ett effektivt och rättssäkert sätt.

I den utredande delen av uppdraget kommer du att genomföra egna utredningar och utvecklingsarbete med särskilt fokus på styrning och uppföljning. Även här är du ett stöd i metodfrågor och processer vid skriftliga utredningar till våra chefer och ekonomer utifrån olika förvaltningsövergripande uppdrag. Vi har som önskemål att arbeta enligt en strukturerad uppdragsmodell och kommer att bygga vidare med att utveckla våra systematiska uppföljningsarbete och kvalitetsarbete. Du kommer att ha en viktig roll i att kvalitetssäkra arbetet och bidra i det fortsatta utvecklingsarbetet på avdelningen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en examen från högskola eller yrkeshögskola med inriktning juridik, ekonomi, inköp eller upphandling alternativt arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har ett stort engagemang och intresse för våra verksamheter i kombination med solid erfarenhet med koppling till utredningsarbete och/eller inköpsarbete. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation samt har goda kunskaper och god förståelse om lagen om offentlig upphandling.

För att lyckas i rollen krävs att du är lyhörd och har en ödmjukhet och förståelse för komplexiteten i uppdraget. En mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift är ett krav. Med ett strukturerat arbetssätt har du en god förmåga att hantera flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Din analytiska förmåga bidrar till att kunna se helheter och enkelt sätta dig in i komplexa sammanhang.

Om arbetsplatsen

Malmö stad erbjuder ett utvecklingsorienterat uppdrag i en förvaltning där det finns stor kunskap och erfarenhet inom hälsa, vård och omsorg. Du kommer att få arbeta strategiskt och långsiktigt men också bidra till att förvaltningen är en modern och attraktiv organisation. Hos oss får du möjlighet att göra avtryck och vara med och forma det framtida Malmö!

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Mer info
Kontaktperson Natasha Hellenäs
Telefon 070-8303811
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://malmo.se
Sista ansökningsdag 19 sept 2021 (2 dagar kvar)