Kommunvägledare -processarbete och systemansvar

Kommunvägledare -processarbete och systemansvar

Malmö stad ska inrätta ett nytt gemensamt Kontaktcenter för alla som vill komma i kontakt med kommunen. Malmöbor ska i framtiden inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta var man ska vända sig med sitt ärende. Istället kommer Kontaktcenter vara vägen in och göra det enklare och snabbare att få svar på sina frågor. Kontakcenter ska leverera smart, likvärdig och god service genom hög tillgänglighet, professionellt bemötande och stark kompetens. Kommunvägledarens arbetsuppgifter innefattar att ge information, vägledning och enklare myndighetsutövning till boende, besökare och företagare i Malmö stad. Arbetet kommer att innebära daglig kontakt med medborgaren via telefon, besök och digitala medier. Arbetsuppgifterna är varierande, du kommer att hjälpa medborgaren genom att ta emot synpunkter och felanmälan. Vidare kommer du att handlägga ärende av administrativ karaktär och vägleda till information och självservice om andra myndigheters verksamhet och kontaktvägar. En annan del i uppdraget är att hjälpa företagare som behöver guidning bland tillstånd, avgifter, lagar och regler. Kommunväledaren kommer att använda många olika digitala system, tjänster och kommer att behöva förhålla sig till medier och information på ett kritiskt ansvarsfullt sätt. Alla kommunvägledarna kommer att ha ett fokusområde som till exempel processarbete och systemansvar, tillgänglighetsfrågor, företagslotsen, de olika kanalerna (chatt, mail , telefon samt besök) geografisk platsnärvaro, kontaktperson för förvaltning. Vi söker nu de första kommunvägledarna som kommer att vara de som bygger upp ärendehanteringssystemet, vilket innebär att de rekryteras in före alla andra kommunvägledare. Detta innebär att man inledningsvis kommer att arbeta med att bygga upp ärendehanteringssystemet på heltid. Förutom ert huvuduppdrag som kommunvägledare så kommer ni att vara superusers i det nya ärendehanteringssystemet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att ha kundfokus, kunna kommunicera med andra, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara relationsbyggande. För att lyckas och trivas i ditt uppdrag är det viktigt att du kontinuerligt provar nya idéer och förändrade arbetssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. * Minst 60 högskolepoäng eller avslutat YH/KY utbildning inom: service, administration eller kommunikation eller annan dokumenterad utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. * Två års arbetslivserfarenhet av i liknade verksamhet. * Erfarenhet av digitala arbetssätt och erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg (tex ärendehanteringssystem, sociala medier, chatt) i arbetet samt informationssökning. * Erfarenhet av arbete i servicesektorn. * Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. * Grundläggande kunskaper i engelska i både tal och skrift. Meriterande * Högskolexamen till exempel service management * Erfarenhet i processarbete samt systemansvar * Erfarenhet av projektledning

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Mer info
Kontaktperson Ann Ekvall
Telefon 0708-788448
Område Malmö stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 sept (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får god, varierad och näringsriktig mat. Kommuntjänster har drygt 400 anställda inom fem olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.