Assistent till tillsynssektionen

Assistent till tillsynssektionen

I tjänsten kommer du att tillhöra Lägenhetsenhetens tillsynssektion. Sektionen arbetar primärt med att utföra teknisk tillsyn i de sociala bostäder som enheten hyr av fastighetsägare, förvaltar och hyr ut i andra hand. I denna rollen kommer du att bland annat arbeta med att administrera övertagsprocessen för de hyresgäster som får möjligheten att själva ta över sitt kontrakt. Detta innebär att bevaka vilka hyresgäster som är aktuella för övertag och initiera kontakt med bland annat socialtjänst och fastighetsägare tillsammans med ansvarig förvaltare och tillsynspersonal. I ansvaret ligger också att följa upp vad som utgör hinder för övertag, föra statistik kring övertagen, kontakt och uppföljning med mera. Du kommer även att sköta ansökningar om neddragen tillsyn där det är aktuellt. I tjänsten ingår även att du ska ansvara för enhetens reception, allt från att ta emot besökare till att ge enklare boenderådgivning på plats. Du kommer också att vid behov vara behjälplig i tillsynsarbetet, allt från att följa med på tillsynsbesök till att föra protokoll i samband med tillsynen. I arbetet kommer det också ingå att vid behov sammanställa material till chefer samt övrigt förekommande administrativa uppgifter t.ex. att stötta eller tillfälligt gå in för andra assistenter på enheten.

Kvalifikationer
I denna tjänsten krävs det att du har minst gymnasieutbildning. Du har tidigare arbetat i en offentligt styrd verksamhet och har erfarenhet av kundnära arbete till exempel som receptionist. Du har även erfarenhet av att arbeta med statistik och uppföljning. Har du god kunskap om och förståelse för socialtjänstens arbete är detta meriterande. Du har goda kunskaper i officepaketet och särskilt excel och powerpoint. Har du erfarenheter i sharepoint ser vi detta som meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du är strukturerad, proaktiv och är van att sköta flera uppgifter parallellt. Du kan själv prioritera ditt arbete och har lätt för att samarbeta med människor i din omgivning. Du har ett gott bemötande och arbetar för att kunna ge god service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Mer info
Kontaktperson Theodora Fotiadou Kalaris
Telefon 040-34 01 79
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 apr 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Fastighets- och gatukontoret äger, utvecklar och förvaltar stadens mark. Tillsammans med Malmöborna och stadens näringsliv skapar vi ett gott stadsliv. Vi arbetar med allt från att fylla staden med evenemang till att bygga ut staden, utveckla trafiksystemen, förvalta odlingslotter och värna om våra natur- och rekreationsområden. Vi är omkring 450 medarbetare med vitt skilda kompetenser som samarbetar och hjälper varandra i en miljö som präglas av kunnighet, dynamik, föränderlighet och kreativitet.