Administrativ assistent

Administrativ assistent

Som administratör är din roll är att stödja verksamheterna i flertalet administrativa processer. Du har ett nära samarbete med övriga kollegor på avdelningen och har mycket kontakt med malmöbor och andra externa intressenter.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hanterar fastighets- och gatukontorets tomtkö, och ansvarar för administration kring byggsamordning och busskort för äldre. Då stadsutvecklingsavdelningen har ett brett uppdrag kommer dina arbetsuppgifter att variera över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och önskar vara en del av ett större sammanhang. Du är strukturerad och trivs i en roll där god service är en självklarhet, och du tycker att det är roligt att samarbeta med andra människor. Du arbetar självständigt, skapar ordning och reda och kan se var din insats behövs. Då arbetsuppgifterna är omväxlande ser vi att du är flexibel, metodisk och tycker om att arbeta med många och varierande arbetsuppgifter.

För tjänsten krävs att du har gymnasieutbildning, gärna med inriktning administration. Du har erfarenhet från en administrativ roll och då i synnerhet inom kommunal verksamhet. Behärskar Officepaketet gör du också och det är ett plus om du tidigare jobbat i Platina.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.







Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av rekryterade chef eller HR efter den 6/1.
Mer info
Kontaktperson Anna Modig
Telefon 0709-341314
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 jan (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Fastighets- och gatukontoret äger, utvecklar och förvaltar stadens mark. Tillsammans med Malmöborna och stadens näringsliv skapar vi ett gott stadsliv. Vi arbetar med allt från att fylla staden med evenemang till att bygga ut staden, utveckla trafiksystemen, förvalta odlingslotter och värna om våra natur- och rekreationsområden. Vi är omkring 450 medarbetare med vitt skilda kompetenser som samarbetar och hjälper varandra i en miljö som präglas av kunnighet, dynamik, föränderlighet och kreativitet.

Tjänsten som administrativ assistent är placerad på enheten för verksamhetsstöd. Här finns idag 20 kunniga och kreativa kollegor med varierad kompetens och arbetsuppgifter som tillsammans har som uppgift att stötta och utveckla avdelningen inom en mängd olika områden. Enheten arbetar bland annat med avdelningsgemensam verksamhetsplanering, uppföljning, övergripande utredningar, projektstöd och koordinering. Vi hanterar markmiljöfrågor, ekologisk- och social hållbarhet, och samordnar plan- och bygglovsremisser för hela förvaltningen. Vi ansvarar också för administration kopplat till p-köp, kartframställning och tomtkön. På enheten finns också ett projekteringsteam som ansvarar för den interna projekteringsverksamheten.