Undersköterskor till Hemtjänstgruppen Gullvik!

Undersköterskor till Hemtjänstgruppen Gullvik!

Välkommen till Gullviksborg hemtjänstgrupp! I vårt område finns både bostadsrätter och hyresrätter. Vi förflyttar oss med cykel inom vårt område och arbetar i lag utifrån Malmömodellen för att höja kvalite, kontinuitet, delaktighet och inflytande för brukaren. Vi utgår från Västra Hindbyvägen 14 med gångavstånd till bra bussförbindelser.

Som medarbetare hos oss kommer du att ingå i lag där samverkan, respekt, lojalitet och arbetsglädje är viktigt samt brukarfokus.

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som undersköterska hjälper, motiverar och stödjer du brukarna med omvårdnadsinsatser utifrån deras individuella behov och önskemål. I arbetet ingår bland annat den personliga omvårdnaden, medicinska insatser som utförs på delegation av legitimerad personal, matlagning, städning, inköp och tvätt.

Du dokumenterar händelser kring brukarna och har kontakt med deras anhöriga. I det dagliga arbetet samarbetar du med hemsjukvård, rehab, biståndshandläggare och andra hemtjänstgrupper.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad undersköterska med tidigare erfarenhet av omvårdnadsarbete och erfarenhet av arbete inom ordinärt boende (hemtjänst).

För att du ska trivas med uppdraget behöver du vara flexibel och snabbt kunna ställa om när förutsättningarna förändras, göra nödvändiga prioriteringar samt vara aktiv i den dagliga planeringen av arbetet. Arbetet kräver att du har förmågan att arbeta självständigt såväl som att ha ett gott och nära samarbete tillsammans med dina kollegor och övriga personer som är involverade runt brukaren.

Då en stor del av arbetsuppgifterna handlar om att kommunicera samt att arbeta med dokumentation, måste du kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Kunskaper i andra språk är meriterande, liksom erfarenhet av dokumentation i systemet Lifecare, Flexite och Senior Alert.

Att kunna cykla är ett krav eftersom vi använder cykel för att ta oss till våra brukare.

Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.

När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef.

Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten. Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Om arbetsplatsen

Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten

Anställningsform:Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 6 kvällstjänster
Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse

Övrigt

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Mer info
Kontaktperson Marie Löfgren
Telefon 072-8867285
Område Malmö stad
Yrkesroll Hälsa & Sjukvård
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://malmo.se
Sista ansökningsdag 28 aug 2022 (12 dagar kvar)