Säljassistent till Internationellt företag

Säljassistent till Internationellt företag

Om uppdraget

Vår kund är ett internationellt, välkänt och stort företag som verkar inom transportbranschen. Uppdraget innebär att du, tillsammans med kollegor, ansvarar för försäljningsadministrationen och aktivt bidrar för att förbättra lönsamhet, kundtillfredsställelse och affärsutveckling. Uppdraget innebär således att du får in en fot hos en aktör i en bransch med mycket att erbjuda.

Dina arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du primärt att arbeta som ett administrativt stöd och komplement till säljarna under hela försäljningen från inköp till leverans. Du arbetar brett med ekonomiadministration, avtalshantering och kontorsservice. Mer specifikt innebär det att du kommer att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och ansvara för att det administrativa flödet löper på smidigt. Utöver det kommer du även att analysera och åtgärda problem som kan uppstå i verksamhetens administration och bidra till ett förbättrat flöde inom administrationsarbetet.

Är du rätt för rollen som Säljassistent?

Vi söker dig som har hög kompetens inom administration, service och ekonomiadministration, så som avtalshantering, fakturering och dokumenthantering i CRM-system eller motsvarande. Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. För tjänsten krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska. Meriterande är om du har arbetat i SAP. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Övrig information

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Lernia men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Tjänsten är på heltid i Malmöregionen. Arbetstiderna är dagtid och tillträdet är omgående.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Susanne Moe på telefonnummer: 0722 541154

Vi ser fram emot att höra från dig!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 maj 2022 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.