Marknadsdriven kampanjansvarig med fokus på digitala medier!

Marknadsdriven kampanjansvarig med fokus på digitala medier!

Marknadsdriven kampanjansvarig med fokus på digitala medier!

Nu erbjuds ett spännande föräldravikariat inom Lernias marknadsteam. Vi söker dig som med stor drivkraft, engagemang och kompetens vill ta dig an denna utmaning under perioden november 2018 till januari 2020.

Ditt uppdrag
Till Lernias marknadsteam söker vi en driven Kampanjansvarig med fokus på digitala medier. Ditt ansvar blir att driva och koordinera marknadsaktiviteter för att rekrytera kursdeltagare och kandidater samt att generera leads inom B2B. Ditt och teamets arbete utgår alltid ifrån våra kunders behov och den övergripande uppgiften handlar om att bygga Lernias varumärke ännu starkare gentemot prioriterade målgrupper och nyckelkunder.

I rollen som Kampanjansvarig arbetar du framförallt med två huvudområden. Dels rekryteringen av studerande till Lernias yrkeshögskola och dels med inbound marketing för att generera leads till vår säljorganisation. Ditt arbete sker i tätt samarbete med både verksamhet och externa byråer. Du rapporterar till Marknadschef och arbetar i ett marknadsteam om åtta personer placerade i Malmö och Stockholm.

Vi söker dig som drivs av att skapa målgruppsanpassad, effektiv kundkommunikation med fokus på konvertering. För att lyckas är det viktigt att du alltid har kunden i fokus. Tjänsten innebär omväxlande arbetsuppgifter och vi vill att du har förmågan att tänka strategiskt samtidigt som du arbetar mot taktiska mål. Exempel på arbetsuppgifter är:
  • Planera, utföra och följa upp marknadsaktiviteter mot utvalda kundgrupper utifrån Lernias övergripande kommunikationskoncept.
  • Utveckla aktiviteter som utgår från sociala medier samt testa nya möjligheter kring digital annonsering.
  • Skapa och optimera kampanj-/landningssidor på webben. Producera SEO- och målgruppsanpassat innehåll.
  • Följa upp och mäta resultat i Google Analytics och andra analysplattformar.
  • Sammanställa och rapportera resultat samt förmedla insikter till kollegor.
  • Driva automatisering av kundflöden genom Marketing Automation.
  • Beställa marknadsmaterial, både digitalt och övrigt.
  • Beställa och budgetera för byråtjänster av exempelvis reklam- och mediebyråer.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom marknad/kommunikation och ett par års arbetslivserfarenheter från liknande tjänster. Vi lägger stor vikt vid att du är duktig på projektledning och koordinering samt att du har god känsla för skriven text, bild och layout. Du har användarvana av Episerver eller annat CMS. Tjänsten kräver att du obehindrat uttrycker dig professionellt i tal såväl som i skrift på svenska. Om du kan arabiska är det ett plus men inget krav.

Viktigt för att du ska trivas i rollen är att du har förståelse för det digitala medielandskapet och digitala annonsplattformar ur både ett tekniskt- och marknadsperspektiv. Det är mycket värdefullt, men inget krav, om du tidigare arbetat med Marketing Automation. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av e-handel eller andra digitala köpprocesser.

Som person är du innovativ, ansvarsfull och strukturerad. Du värdesätter gott samarbete och skapar dig gärna ett stort nätverk, samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt och målmedvetet. Vi ser gärna att du är resultatorienterad och har förmågan att driva dina projekt med kund och affär i fokus.

Vad händer sen?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Billstrand, 0732-00 57 56 eller Emilia Westberg, 072-254 62 39. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadskoordinator
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Sista ansökningsdag 6 okt (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.