Teamleader Dispatch till Jungheinrich i Malmö

Teamleader Dispatch till Jungheinrich i Malmö

Ser du dig själv som en serviceorienterad person med höga ambitioner? Ligger det i din natur att driva utveckling framåt och få med dig teamet på dina förbättringsförslag? Har du tidigare erfarenhet av kundtjänst/kundsupport och vill ta dina första steg till att utvecklas i ledarrollen? Bra, då ser vi fram emot din ansökan! Vi söker nu en Teamleader till vår Dispatchavdelning i Malmö (Arlöv).

Om tjänsten

Vår Dispatchavdelning fyller en viktig och central funktion i vår verksamhet. Teamet utgörs av dig och två kollegor som gemensamt arbetar för en förenklad vardag för våra tekniker samt servar våra kunder på ett förtroendeingivande sätt. Teamet ansvarar bland annat för att:
  • Ta emot felanmälan från kunder och servicetekniker
  • Planera inför leverans, reparationer, underhållsservice eller annat arbete som ska utföras på truckar
  • Säkra att tekniker är utbokad på rätt plats vid rätt tid för dessa uppdrag
  • Uppdatera kundregister i vårt affärssystem SAP
Arbetsuppgifter Teamleader

I rollen som Teamledare är du operativt involverad i de dagliga arbetsuppgifterna för att få full förståelse för vår verksamhet och var förbättringsmöjligheterna finns. Vidare är du ansvarig för att driva förändring på avdelningen. Du arbetar aktivt med utveckla avdelningens arbetssätt för att uppnå effektivitet och kvalitet, och följer exempelvis upp på KPI:er för att säkra detta.

Du rapporterar till Sandra, Backoffice Manager After Sales, som har det direkta personalansvaret för dig och teammedlemmarna. Dock är det du som leder det dagliga arbetet på avdelningen och driver förändringsarbetet.

Du får ett stort ägandeskap och mandat i rollen och har din närmaste chef tillhands för att stötta och guida dig när så behövs.

Tjänsten passar dig som är ambitiös, vill ta nästa steg i karriären och därmed ett första steg in i ledarskapet med uppbyggnaden av en mer effektiv avdelning!

Vi söker dig som
  • Har några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter i kundtjänst/supportarbete, gärna med logistik- eller teknikfokus
  • Har uppvisat ledaregenskap från tidigare arbete, idrott, föreningsliv eller liknande
  • Minst avslutad gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper i Microsoft Office
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
Meriterande:
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med processförbättringar/effektiviseringar
  • Eftergymnasial utbildning
  • Kunskaper i SAP
Det viktigaste för att lyckas kommer att bli ditt driv och mod att ta de initiativ som tar teamet till nästa nivå. Du ska ha ett intresse för att se helheten och hur små optimeringar påverkar flödet.

Då detta är en tjänst där du samverkar både med interna och externa kontaktytor kräver det tålamod och förmåga att hantera många olika typer av människor.

Vidare är du en lösningsorienterad person som vågar utmana existerande struktur för att uppnå resultat. Du förstår att relationerna och teamkänslan är viktig för att kunna driva igenom de förändringar du ser är nödvändiga. Du är strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Att jobba hos oss

Jungheinrich är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Vi har bestämt oss för att växa. Företaget ska växa - och vi med det. Vi kommer att göra allt vi kan för att Jungheinrich som företag ska bli framtidens ledare inom vår bransch.

Vår ambition är att vara leverantören i branschen som är vassast på att lösa kundens behov, vara den sparringpartnern som effektiviserar och skapar smartare bättre och billigare totallösningar över tid.

Vi har en hög förändringstakt, vi är stolta över vår arbetsplats och månar om att hjälpa varandra.

För att lyckas, behöver vi de som har förutsättningar för att skapa detta. Är du en av dem?

Ansökan

Är du redo för ditt nästa steg? Vi ser fram emot din ansökan senast den 2018-11-18. Du bifogar din ansökan genom att fylla i formuläret. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via e-post.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Jonna Warnerbring på Roi Rekrytering: jonna.warnerbring@roirekrytering.se eller 0707-956090.

Om oss

Jungheinrich Svenska AB har ca 175 medarbetare och omsätter mer än 500 miljoner kronor. Huvudkontoret finns utanför Malmö och vi har regionkontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Örebro. Våra servicetekniker utgår från sina hem och finns över hela landet - allt för att finnas nära kunderna och snabbt kunna hjälpa dem vid behov.

Moderbolaget, Jungheinrich AG, tillverkar årligen över 125 000 truckar och omsätter 4 miljarder Euro. Med över 17 000 anställda globalt finns goda nya möjligheter till karriärutveckling såväl i det egna landet som internationellt.

Läs gärna mer om oss här.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 19 nov (5 dagar kvar)