Dispatcher till Backoffice After Sales

Dispatcher till Backoffice After Sales

Vi söker nu en Dispatcher, till huvudkontoret i Arlöv, som strukturerat och logiskt fortsätter optimera planeringen också när felanmälningarna trillar in i hög takt!

Om tjänsten

Vår Dispatch-avdelning fyller en viktig och central funktion i vår verksamhet. Teamet utgörs av dig och två kollegor som gemensamt arbetar för en förenklad vardag för våra tekniker samt servar våra kunder på ett förtroendeingivande sätt. Teamet ansvarar bland annat för att:
  • Planera och boka leverans, reparationer, underhållsservice eller annat arbete som ska utföras på truckarna
  • Säkra att tekniker är bokad på rätt plats vid rätt tid för dessa uppdrag
  • Ta emot felanmälan från kunder och servicetekniker
  • Uppdatera kundregister i vårt affärssystem SAP
  • Tillse att Dispatch-avdelningen och våra tekniker jobbar enligt överenskomna riktlinjer för att säkra bästa möjliga service till våra kunder
Din bakgrund
  • Du har några års arbetslivserfarenhet som Dispatcher eller av mycket likartade arbetsuppgifter i kundtjänst, gärna med logistik eller teknikfokus
  • Som Dispatcher har du en viktig arbetsledande roll för våra tekniker, du arbetar strukturerat med att optimera planeringen, för de närmaste timmarna, nuvarande dag eller vecka. För att lyckas behöver du erfarenhet av att kunna finna den rätta balansen mellan en effektiv och hanterbar arbetsdag för teknikerna och bästa möjliga service till våra kunder
  • Antalet tekniker på ett distrikt kan inte dimensioneras efter topparna i arbetsbelastningen, därför kan rollen ibland vara utmanande. Du kommer tex. inte alltid kunna uppfylla alla kundönskemål som ex. "vår truck har gått sönder idag och måste igång omedelbart". Det är därför viktigt att du har erfarenhet av att kunna identifiera de mest kritiska kundsituationerna, prioritera och få alla kunder att känna att de ändå har fått en "top of the line" servicenivå
  • Du har mod, diplomatisk- och kommunikativ förmåga och följer de riktlinjer som finns angående hur uppdrag skall prioriteras och planeringen optimeras
  • Ibland måste exempelvis kampanjer genomföras, som innebär att många "specialuppdrag" måste läggas ut under en längre tid. Ditt metodiska arbetssätt säkrar att uppdragen följs upp och genomförs så fort som möjligt oavsett om delar visar sig saknas, tekniker blir sjuka osv.
  • Tidigare erfarenhet av dispatch- eller planeringssystem är starkt meriterande
  • Erfarenhet av SAP är starkt meriterande
  • God kunskap och nivå på Excel och resten av Office paketet är ett krav
  • Avslutad gymnasieutbildning är ett krav, någon slags eftergymnasial utbildning är meriterande
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska är ett krav (tal och skrift)
  • Erfarenhet av att utarbeta processflöden och skapa manualer är meriterande
  • Erfarenhet av teknisk eftermarknad, dvs arbete i eftermarknadsavdelningen på företag som säljer teknisk utrustning och sedan servar den och bistår/säljer reservdelar till till utrustningen, är starkt meriterande
Du ska ha ett intresse för att se helheten och hur små optimeringar påverkar flödet. Då detta är en tjänst där du samverkar både med interna och externa kontaktytor kräver det tålamod och förmåga att hantera många olika typer av människor.

Vidare är du en lösningsorienterad person som vågar, att på ett diplomatiskt sätt, utmana existerande struktur och processer för att uppnå bästa resultat. Du förstår att relationerna och teamkänslan är viktig för att kunna driva igenom de förändringar du ser är nödvändiga.

Ansökan

Är du redo för ditt nästa steg? Vi ser fram emot din ansökan senast den 2020-11-29. Bifoga CV och Personligt brev, vi arbetar med löpande rekrytering, vilket innebär att vi kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt.

Tjänsten är ett vikariat på heltid som eventuellt kan övergå i en tillsvidareanställning, arbetstid 07:15 - 15:45.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Mikael Lundberg, Back Office Manager After Sales på mikael.lundberg@jungheinrich.se eller +46705 85 42 03.

Om Jungheinrich

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 170 medarbetare samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. www.jungheinrich.se
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 29 nov 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jungheinrich Svenska AB har ca 175 medarbetare och omsätter +500 miljoner kronor. Huvudkontoret finns utanför Malmö och vi har regionkontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Örebro. Våra servicetekniker utgår från sina hem och finns över hela landet - allt för att finnas nära kunderna och snabbt kunna hjälpa dem vid behov.

Moderbolaget, Jungheinrich AG, tillverkar årligen över 125 000 truckar och omsätter 4 miljarder Euro. Med över 18 000 anställda globalt finns goda nya möjligheter till karriärutveckling såväl i det egna landet som internationellt.