Back Office Manager After Sales

Back Office Manager After Sales

Beskrivning

Som Back Office Manager After Sales har du personalansvar för vårt Back Office team. Det innebär att du leder och utvecklar teamet i arbetet med kundorienterad och snabb support, samt verkar för effektiviseringar med hög kvalitet.

Du coachar, inspirerar och utvecklar medarbetarna till ett starkt team med energi och framåtanda. Genom ditt arbete säkerställer du ett effektivt arbetssätt, såväl i dagliga rutiner som mer taktiskt, för att uppnå tydligt uppsatta mål. En viktig del av arbetet är att ständigt utveckla verksamhetens eftermarknadsfunktioner utifrån perspektiven kund, team, samarbete med andra avdelningar, processer och kvalitet.

Som Back Office Manager ingår du i Eftermarknadens ledningsgrupp.

Du erbjuds en bred och stimulerande tjänst där du får möjlighet att bidra med dina idéer och ditt engagemang. Jungheinrich är en fartfylld organisation med stark entreprenörsanda där du kommer att ha ett tätt samarbete med kompetenta och drivna arbetskollegor från alla avdelningar i företaget.

Vi har i organisationen ett starkt driv att vidareutveckla våra medarbetare och ledare och har via vårt moderbolag en stor träningsorganisation/träningscenter dit vi skickar vår personal på utbildningar.

Din fasta arbetsplats är på vårt huvudkontor i Arlöv. Du rapporterar direkt till After Sales Director placerad på samma ort.

Profil och erfarenhet
  • Akademisk examen eller fullgången eftergymnasial utbildning är starkt meriterande
  • Dokumenterad erfarenhet från backoffice-funktion från teknisk bransch är starkt meriterande
  • Dokumenterad ledarerfarenhet på minst 3-5 år är starkt meriterande
  • Goda datorkunskaper och kompetens i officepaketet är ett krav
  • Utbildning i och erfarenhet av lean och processarbete är starkt meriterande
  • Erfarenhet av att leda genom Performance Management är starkt meriterande
  • Erfarenhet av budget- och prognosarbete samt uppföljning av nyckeltal är starkt meriterande
Personlighet
  • Som person är du driven, kommunikativ och förtroendeingivande
  • Som person är du noggrann, stresstålig, flexibel och du har ett organiserat arbetssätt
  • Du är självständig och är van vid att driva förändringsarbete
  • Du är självdrivande och har hög energinivå
  • Du får saker gjorda, punkt!
  • Noggrannhet, förmåga till uppföljning och återkoppling är viktiga egenskaper
  • Du är kommunikativt skicklig och får människor med dig
  • Som person har du lätt för att samarbeta och möta människor på olika positioner
  • Du kommunicerar på svenska och engelska flytande i tal och skrift
Ansökan

Planen för tillträde är snarast möjligt.

Ansök genom att klicka ansök nedan i annonsen, bifoga CV, personligt brev, möjligt tillträdesdatum samt löneanspråk snarast.

Sista ansökningsdag är 2019-12-31, men vi tillämpar löpande urval, vilket kan innebära att vi tillsätter tjänsten före sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt.

Om du har frågor om tjänsten kontakta Camilla Zielinski, After Sales Director, via +46705899163 eller camilla.zielinski@jungheinrich.se.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är på över 125 000 truckar. Företaget har totalt 18 000 anställda och en omsättning på +4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och har cirka 175 medarbetare samt en omsättning på +500 miljoner kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg, samt försäljningskontor i Linköping, Örebro och Sundsvall. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. www.jungheinrich.se
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 dec 2019 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jungheinrich Svenska AB har ca 175 medarbetare och omsätter +500 miljoner kronor. Huvudkontoret finns utanför Malmö och vi har regionkontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Örebro. Våra servicetekniker utgår från sina hem och finns över hela landet - allt för att finnas nära kunderna och snabbt kunna hjälpa dem vid behov.

Moderbolaget, Jungheinrich AG, tillverkar årligen över 125 000 truckar och omsätter 4 miljarder Euro. Med över 18 000 anställda globalt finns goda nya möjligheter till karriärutveckling såväl i det egna landet som internationellt.