Customer Service Manager

Customer Service Manager

Imperial Logistics är inne i en spännande fas och bygger för framtiden. Vi arbetar med 4e-partslogistik (4PL) som hjälper våra kunder att leda och administrera logistiklösningar effektivt. Vi samarbetar med några av världens mest expansiva företag som kunder, med globala och komplexa behov av strategiska logistiklösningar. Vårt team, med skickliga och erfarna medarbetare, utvecklar kundernas logistik och är en givande strategisk partner.

Imperial Logistiks AB ingår i den Sydafrikanska IMPERIAL-koncernen.

Bli en del av vår framtid - nu söker vi en Customer Service Manager

Som Customer Service Manager tillhör du avdelning Customer Service och du rapporterar till Operations Manager, vice VD och tjänsten ingår i den operativa ledningsgruppen. Avdelningen består av 16 Customer Operators.

Som Customer Service Manager skapar du rätt förutsättningar för att dina medarbetare ska kunna leverera god service på ett effektivt sätt. Genom att ständigt arbeta med förbättringar och regelbundna uppföljningar med kunder och medarbetare sker en ständig utveckling av servicen.

Rollen innefattar processaktiviteter såsom kundfrågor, bokningar, tull, reklamationshantering och kundportaler. Det innefattar även ansvar för kundimplementationer och slutligen kundnöjdhet med uppföljning och mätning av överenskomna SLAer.

Vi söker dig som har erfarenhet av att vara chef över en serviceorganisation eller motsvarande. Har du erfarenhet av logistikbranschen är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har universitetsexamen eller motsvarande, alternativt lång erfarenhet som chef över kundservice. Du har god erfarenhet av att på ett framgångsrikt sätt utveckla och driva en verksamhet framåt genom god service och relationsbyggande. Du har förmåga att se kundernas behov och driver ett ständigt förbättringsarbete internt för att uppnå bästa resultat. Vi ställer höga krav på din förmåga att motivera och inspirera andra, vara resultatinriktad och därmed alltid arbeta mot våra uppsatta mål. Som ledare behöver du kunna hantera snabba förändringar samt arbeta strukturerat och få dina medarbetare att nå och överträffa sina mål.

Engelska i tal och skrift är ett krav. Fler språk är meriterande.

Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 27 september.

Varmt välkommen med din ansökan.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)