Retail Development Coordinator Hyundai Sverige

Retail Development Coordinator Hyundai Sverige

Hyundai Sverige har i dagsläget 60 st Återförsäljare & 84 st Serviceverkstäder och utvecklingen av vårt ÅF-nätverk är en väldigt viktig del av vår verksamhet. Vi söker nu en Retail Development Coordinator för ett ca 12-månaders föräldravikariat, med start i augusti. Trivs du i en administrerande och koordinerande roll? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Rollen i stort

Som Retail Development Coordinator är du delaktig och drivande i olika projekt för att utveckla vårt nätverk. Utbildning och kundnöjdhet är två viktiga delar i vårt arbete, och du kommer bland annat vara delaktig i lanseringen av ett helt nytt kundnöjdhetsprogram. Ett annat viktigt område är implementering av Hyundai Global Dealer Space Identity, i form av skyltar och inredning hos våra Återförsäljare och Serviceverkstäder.

Du arbetar med underhåll av avtal och standarder och du ansvarar också över insamlingen av nya återförsäljares och serviceverkstäders kontrakt. Vardagen består också av diverse administrativa uppgifter och rapportering till Återförsäljare & Serviceverkstäder och Hyundai Motor Europé.

Du kommer att utgå från vårt kontor i Malmö och rapportera direkt till vår svenska Country Manager. Närmsta kollega blir Retail Development Projekt Coordinator som du kommer ha ett nära samarbete med i olika projekt.

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i breda administrativa roller, där du stöttat upp omgivningen i deras dagliga verksamhet. Vilken bransch du har jobbat i spelar mindre roll, det viktiga är att du har erfarenhet av koordinerande och administrativa arbetsuppgifter. Därtill har du goda administrativa färdigheter med kunskaper i Power Point och Excel. Du behärskar också svenska och engelska väl i både tal och i skrift.

För att lyckas i rollen som RDC är det en förutsättning att du har ett flexibelt förhållningssätt och trivs i en miljö där du får möjlighet att driva ditt arbete framåt på egen hand. Du är van vid varierande arbetsuppgifter, har förmågan att prioritera och kan även arbeta mot snäva deadlines. Att arbeta strukturerat är en grundprincip för dig vilket återspeglas i hur du organiserar och planerar ditt arbete. Vi tror också att du är en kommunikativ person som brinner för att leverera god service och att vara behjälplig internt. Därtill beskrivs du som en positiv och lösningsorienterad person som snarare ser möjligheter än hinder.

Intresserad?


Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kommer att tillsättas i augusti så skicka in ditt CV så snart som möjligt. Ansök via länken, vi tar inte emot ansökningar via mail. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Country Manager Bengt Larsson på b.larsson@hyundai.se.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 9 aug 2020 (30 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hyundai Bilar Import AB tog över importen av Hyundai i Sverige i november 2018. Tillsammans med våra Återförsäljare och Serviceverkstäder fokuserar vi på att utveckla och stärka vår position på den svenska marknaden. Detta gör vi genom ett nära samarbete mellan våra importorganisationer i Sverige och Danmark, en reviderad strategi för den svenska marknaden och utvecklingen av våra försäljningsplattformar både fysiskt och digitalt.

Bolaget är en del av Nic. Christiansen Gruppen, som är verksam i Danmark, Norge, Sverige, Finland och Baltikum, och sysselsätter cirka 750 anställda som hjälper till att skapa en årlig omsättning på cirka 9 miljarder dkr. Nic. Christiansen Gruppens huvudsakliga verksamhet är import av Hyundai i Danmark och Sverige, Honda i Finland och Baltikum, Land Rover och Jaguar i Skandinavien, finansbolaget NCG Finans, Leasingföretag SimplyGo och tre återförsäljarkedjor; British MotorGroup, Terminalen och Bayern AutoGroup.