Internationell Säljsupport

Internationell Säljsupport

Kort om tjänsten

I Heatex Sales Support arbetar du som spindel i nätet för att säkra och ha koll på kundernas order; att de är korrekta, läggs in i planeringen, produceras och levereras. Du har tät kontakt med kunderna som finns i hela Europa men också med produktionen, transportbolag och kollegor. Det är en fördel om du pratar tyska eller franska.

Sökord: industri, logistik, transport, transportplanering, leveransplanering, produktion, produktionsplanering, innesäljare

Om verksamheten

Heatex har sedan starten i Sverige på 1960-talet tillverkat och utvecklat luft-luft värmeväxlare. Idag är företaget en global aktör kända för sina högkvalitativa och effektiva produkter. Heatex har bolag i USA, Kina och Tjeckien med huvudkontor i Malmö.

Företagets kärnvärden är Excellence, Honesty och Simplicity vilket innebär att man förser marknaden med högkvalitativa och effektiva produkter som uppfyller högt ställda krav utan att göra lösningarna mer komplicerade än nödvändigt.

Läs mer på www.heatex.com

Mer om tjänsten

På Heatex kundservicecenter i Malmö arbetar idag ett väl inarbetat team om 6 personer.
Ni hjälps åt med det dagliga arbetet men ni har också var och en ansvar för egna kunder.

I arbetsuppgifterna ingår:
  • Du kontrollerar kunderorder och säkerställer att de är korrekta. Ibland behöver du prata med kunden för att höra mer om deras behov.
  • Med hjälp av överenskomna ledtider planerar du ordern och stansar in den i systemet (Pyramid).
  • Leveransplaner, transporter och order koordineras och följs upp både före, under och efter affären.
  • Du håller löpande kontakt med dina kunder för att säkerställa att kvalitetsmål uppnås.
  • Du svarar på frågor och har många kontakter med kunder, kollegor och samarbetspartners i Europa.
  • Du arbetar proaktivt med prognoser och produktionskapacitet för att ni ska få ett bra flöde i arbetet och för att kunden ska bli nöjd.
Din profil

Du är van att arbeta självständigt i en roll där service och kundkontakter är viktigt och du bör ha arbetat i en internationell miljö. Du har ett affärsdriv och är mycket social, här kommer du att ha många kontakter dagligen.

Du har troligen erfarenhet av att arbeta i tillverkande industri, kanske med leveranser, logistik, kundservice, försäljning eller liknande.

Att du pratar och skriver en vårdad svenska och engelska är krav.
Fler språk du skulle ha nytt av i denna tjänst är tyska, franska eller andra språk.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 januari. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se
Mer info
Kontaktperson Lena Lilliér
Telefon 0708 121121
Område Malmö stad
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (3 dagar kvar)