1st line supporttekniker till det bästa supportlaget i Malmö

1st line supporttekniker till det bästa supportlaget i Malmö

Dina arbetsuppgifter kommer vara att ta emot samtal och mejl från kunder och hjälpa dem på bästa sätt. Exempel på vad du kommer göra om dagarna:
  • Felsöka, installera applikationer och hantera beställningar
  • Ta emot ärenden som du sedan har uppföljningsansvar på
  • Lära dig kundernas tekniska miljö, verksamhet och avtal
Du kommer lära dig massor av dina kollegor och din problemlösningsförmåga utvecklas varje dag!

De tekniska områdena du kommer arbeta med är:
  • Windows 7/10
  • Citrix
  • Outloock och Exchange
  • Active Directory
  • MS Office
  • Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)
  • Skrivare och skrivarhantering
  • Hårdvarurelaterade frågar
  • Office 365
Som person måste du gilla att ge kunder service, vara den som har koll på läget och älska IT. Din gymnasieutbildning eller annan utbildning hade troligtvis en teknisk inriktning. Du är nyfiken, vill lära dig och arbetar för långsiktiga relationer. Du är klippan man kan lite på som tar ansvar för dina arbetsuppgifter.

Kom och va med i laget där alla jobbar med både hjärta och hjärna!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 sept 2019 (31 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Gigstep skapar en flexibilitet på arbetsmarknaden för både företagen och gigkonsulten. Detta genom en smidig lösning för dig som vill ta ett gig (skrivs vanligen ut som konsultuppdrag) eller till dig som behöver en gigkonsult till ditt företag!