Du kommer vara förvaltningens specialist i arkivfrågor och ha en samordnande funktion för arkiv/informationshantering.
Dina arbetsuppgifter omfattar b.la;
* Vara ett stöd för hela förvaltningen för att säkerställa att arkiven är i ordning och godkända.
* Se till att arkivredovisning och rutiner/stöddokument följs och är uppdaterade.
* Vara förvaltningens kontaktperson gentemot stadsarkivet och sammankalla/leda förvaltningens arkivredogörarnätverk.
* Vara ett stöd i förvaltningens dataskyddsarbete.
* Utbilda och genomföra andra stödinsatser.
* Vid behov genomföra gallringsutredning för IT-system eller digitaliseringsprojekt.
* Vid behov/frånvaro ersätta registratorn i Platina samt ansvara för offentliga brevlådan.



Kvalifikationer
Du har en högskole- eller universitetsutbildning som omfattar minst 40p/60hp arkivvetenskap. En högskoleexamen i arkivvetenskap är meriterande.

Du har erfarenhet av arbete inom yrkesområdet. Har du dessutom erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet är det meriterande.
Det krävs att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Som person är du självgående och kan självständigt planera och organisera ditt arbete. Du tar ansvar för att utveckla din kompetens inom området.
Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, lätt för att kommunicera och skapa goda relationer.
Dessutom trivs du i en roll där du självständigt driver ditt arbete samtidigt som du är van och tycker om att samverka med andra för att nå ett gott resultat.


Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal.

Ansökningarna kommer att behandlas utifrån de uppgifter som registreras i din digitala ansökan. Var därför noga med att föra in alla utbildningar, erfarenheter och meriter du vill göra gällande på ett korrekt sätt innan ansökan skickas iväg.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen.
Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen
Mer info
Kontaktperson Maria Kärrman
Telefon 073-2329376
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Arkiv & Bibliotek, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 nov (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!