Supporttekniker till marknadsledande företag!

Supporttekniker till marknadsledande företag!

Har du ett brinnande intresse för IT och vill starta din karriär i en supportroll hos marknadsledande Addpro? Vill du anta en utmaning där det finns stora möjligheter att växa och utvecklas såväl i rollen som på företaget? Här har du chansen - ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som supporttekniker på Addpros servicedesk kommer du arbeta med bred support som rör Office 365, infrastruktur och klienter. Du kommer vara kundens första kontaktperson där du lyssnar in kundens behov och äger ärendet från start till att problemet är löst. Via ett ärendehanteringssystem kommer ärenden in löpande och via telefon, mail och fjärrstyrning kan du sedan lösa problemet, själv eller med hjälp av någon av dina mer erfarna kollegor.

Supporten är öppen dygnet runt, alla dagar i veckan, detta för att alltid kunna erbjuda sina kunder den bästa servicen! Ditt team består av en mixad grupp på 14 personer och ni arbetar enligt ett rullande schema som sträcker sig 8 veckor framåt.

Tjänsten innefattar bland annat:
  • Hantera konto- och behörighetsadministration i Office 365
  • Ta hand om klient och central infrastruktur
  • Hantera traditionella servicedeskärenden
Under inledande period får du en genomgående introduktion och med hjälp av en engagerad chef och kunniga kollegor kommer du att lära dig att arbeta mot kunder och med bred support.

Din profil

Krav:
  • Grundläggande IT-kompetens från gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom till exempel: IT-tekniker eller drifttekniker
  • 1 års erfarenhet av arbete i Servicedesk
  • Kunskap i Office365, Teams, OneDrive och Active Directory
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Kännedom av VPN
Meriterande:
  • Grundläggande serverkunskap
  • Grundläggande Nätverksfelsökning
  • Erfarenhet av Powershell
  • B körkort
Som person tror vi att du är ansvarsfull, strukturerad och serviceminded. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett stort driv för att utvecklas och du behöver trivas med att arbeta med telefonen och datorn som främsta arbetsverktyg. Självklart är du en lagspelare, du trivs i nära samarbete med dina kollegor och stöttar gärna upp när det behövs!

Villkor

Start: Omgående med hänsyn till uppsägning
Placeringsort: Malmö
Arbetstider: Heltid skift enligt schema
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 dec 2020 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Addpro ett partnerägt, expansivt kunskapsföretag som bygger digitala motorvägar och utvecklar smarta, säkra, flexibla och kostnadseffektiva IT-system. De kan nyttja sina 300 specialister som en kompetensförstärkning eller som samarbetspartner i kunders förändringsprojekt. De är idag marknadsledande inom IT och deras kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. I detta team ges du en möjlighet att utvecklas med marknadens bästa medarbetare och kundprojekt. Du får uppleva ett starkt värdebaserat företag som brinner för innovation och förändring.

På ett av Malmös absolut bästa lägen ligger det moderna kontoret där du kommer att få arbeta med positiva kollegor med mycket skratt och glädje! Här läggs stort vikt vid att ha kul på vägen, förutom gemensam frukost och trevliga After Works kommer du att kunna ta del av allt från turnering i shuffleboard till kickoff, resor med mera.

Mer information om företaget kommer på eventuellt intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.