Ekonomiassistent på deltid till spännande IT-bolag

Ekonomiassistent på deltid till spännande IT-bolag

Har du erfarenhet av redovisning? Vill du arbeta i ett spännande och framåtsträvande bolag med hög förändringstakt och flexibilitet? Välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter

I denna roll har du en viktig funktion i att stödja företagets gemensamma verksamhet. Du arbetar för att säkerställa att företagets ekonomifunktion fungerar på bästa sätt. I ditt arbete strävar du ständigt efter effektivisering och förbättring.

Arbetsuppgifterna innefattar:
  • Hantera kund- och leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring
  • Fakturahantering
  • Aktivt arbeta för att förenkla systemanvändningen
Du kommer bli del av en ekonomiavdelning med 5 kunniga kollegor. Ni sitter tillsammans men alla med sina egna ansvarsområde och uppgifter. Det första halvåret beräknas tjänsten ligga på 50% för att sedan växa, vi ser därför gärna att du på sikt går upp i arbetstid.

Din profil

Du är trygg i din kompetens och kan efter en kortare introduktion arbeta självgående. Du trivs i en föränderlig miljö och tar stort eget ansvar.

Skallkrav:
  • 1-2 års erfarenhet från kvalificerat redovisnings- och bokslutsarbete
  • Goda kunskaper i Excel
  • Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • Kunskap i Unit4 Business World (UBW) och Visman PX
  • Erfarenhet av forecast-arbete och koncernrapportering
Villkor

Start: Omgående
Omfattning: Deltid 50%
Arbetstid: Halvdagar, med flexibilitet att själv styra arbetstiderna
Ort: Malmö

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen till Framtiden!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 apr 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget är ett väletablerat konsultbolag inom IT. De arbetar för att skapa unika kundvärden genom gränsöverskridande lösningar som kombinerar kompetensområde design och kommunikation, med IT och managementkonsulting. Detta är ett företag med öppen kultur och en stark vilja att ständigt utvecklas för att möta såväl medarbetare som kunds behov.

Företaget etablerades 1990 och har idag över 2000 medarbetare i hela Norden. På kontoret i Malmö finns totalt 240 medarbetare och ni arbetar centralt i staden i nyrenoverade lokaler. Detta är ett företag som ger möjlighet till stor personlig utveckling!

Mer information om företaget ges vid ett intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.