Administrativ operatör till stort företag i Arlöv!

Administrativ operatör till stort företag i Arlöv!

Är du en noggrann och strukturerad person som drivs av kundservice samt vara behjälplig och stötta egen personal? Vi söker nu dig som vill arbeta i en varierande roll i ett härligt team hos vår kund.

Ansök idag för att vara med i vårt urval!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Administrativ operatör kommer du arbeta som spindeln i nätet i en administrativ och varierande roll. Fokus kommer vara att sköta de administrativa delarna kring företagets mätvärdesinsamlingar och mätsystem. Som Administrativ operatör är ditt ansvar att kontrollera mätarflöden och mätvärden från företagets kunder som nyttjar slutkundens el, gas, vatten och fjärrvärme. Man ser till värden stämmer för att sedan attestera och skicka vidare till slutkund.

I tjänsten som Administrativ operatör kommer du även agera support mot kundens fältpersonal. Det kan vara att stötta och kontrollera vid idrifttagning, avstägning eller byte av energimätare för att sedan kontrollera att rätt värden samlas in i mätsystemen.

I rollen som Administrativ operatör kommer du arbeta helt i kontorsmiljö i deras fjärravläsningssystem tillsammans med andra kollegor.

På daglig basis kommer du att:
  • Kvalitetskontroller av insamlade data från fjärravläsningssystem
  • Idrifttagning/stängning/byte av energimätterminaler/energimätare i fjärravläsnings- och driftövervakningssystemen.
  • Support internt mot vår fältpersonal samt agera support och kundtjänst mot deras externa uppdragsgivare
Din profil

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett stort engagemang. Det är viktigt med ordning och reda samt att du är serviceinriktad då vi har mycket kontakt med våra kunder.
Vi erbjuder dig en roll i ett härligt team som har en god laganda och hjälps åt. Det är ett arbete med många deadlines och tekniska klurigheter som kräver ett bra teamarbete.

Skallkrav:

* Gymnasialutbildning'

Meriterande:
  • Arbetslivserfarenhet av mättekniska området
  • Arbetslivserfarenhet från energibranchen
Villkor

Start: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Arlöv
Arbetstider: Heltid enligt schema
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 feb 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en av nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med rikstäckande organisation och lokala kännedom tar de ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, - distributörer och - användare. Idag är de ca 1000 medarbetare i Sverige, med huvudkontor i Malmö.

De erbjuder en arbetsplats med stora utvecklings- och utbildningsmöjligheter. Attraktiva medarbetarförmåner, stimulerande arbetsmiljö och ett arbete med frihet under ansvar är också något som du kommer få som Inköpare hos vår kund.

Mer information om företaget kommer på eventuellt intervjutillfälle.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.