KUNDTJÄNST OCH KUNDANSVARIG

KUNDTJÄNST OCH KUNDANSVARIG

Huvudansvar för
detta jobb



Kontaktperson (CSO)

Besvara kundfrågor via telefon eller
e-post. När kundtjänstansvarig inte kan besvara frågan direkt, är han/ hon ansvarig för att involvera andra anställda inom Formula Air (till exempel ingenjörer). Kundtjänstansvarig förblir ansvarig för caset även efter överlämnandet av frågan till andra Formula Air anställda. Detta innebär att kundtjänstansvarig kontrollerar om kunden fick ett korrekt svar och om kunden är nöjd med resultatet. Skapa en lista av vanligaste frågorna och publicera detta på en relevant plats.

Order-/Offerthantering (CSO)

Kundtjänstansvarig skriver in offerter och order i Formula Airs affärssystem för kunder och kundansvariga säljare och arbetar proaktivt med att optimera införsäljningen under offertstadiet.

Kundhantering (CSO)

Ta emot och registrera eventuella kundklagomål och garantikrav och se till att problemet för kunden löses. När andra anställda i Formula Air är involverade i lösningen av ärendet är denna roll ansvarig för att kontrollera om klagomålet är löst för kunden och om denne är nöjd med den föreslagna lösningen.

Hantera kunden (AM) i enlighet med Formula Air strategi och försäljningsplan för den nordiska marknaden.

Utveckla
kundportföljen (AM)
i enlighet med Formula Air strategi och de definierade mätetalen och rutinerna.

Konsultera kunden (AM)

Aktivt stödja kunden i samband med
den lösning som kunden ska föreslå för slutanvändaren. Involvera proaktivt den tekniska poolen samt den tekniska expertisen för industrifläktar. Förbered nödvändig dokumentation, i samarbete med teknikerna, för offerten.

Aktuella KPI'er

Kundtjänstansvarig
  • OTIF ("On Time-In Full") Offert- och försäljningsorderhantering, komplett och i tid.
  • Offerter överförda till försäljningsorder.
Kundansvarig
  • Antal A + -kunder
  • Antal besök på befintliga kunder
  • Antal besök hos nya kunder


Din arbetsdag kan se ut så här:

Du börjar dagen
med att kontrollera din inkorg med kundernas senaste förfrågningar. En av våra kunder skickade just en offertförfrågan för ett viktigt projekt och efter att ha läst det, bestämmer du dig för att ringa honom för att klargöra hans förväntningar. Sedan skickar du honom ett passande erbjudande. Senare på morgonen ringer du upp nya potentiella kunder och planerar några besök till prospekts för att utöka din kundportfölj. På eftermiddagen besöker du en av dina befintliga kunder för att presentera vår nya prislista och få information om alla kommande projekt. Tillbaka till kontoret ringer du vissa kunder för att följa upp dina erbjudanden och diskutera med dem för att föreslå alternativ om det behövs. I det arbetet samarbetar du med medarbetarna för att få fram en mer lämplig lösning om det behövs.

Den framgångsrika kandidaten kommer att ha följande krav:

· Agerar motsvarande högskoleutbildning
med inriktning mot kommersiella / tekniska (ekonomi, marknadsföring, försäljning, etc.)

· 2 till 5 års erfarenhet av kundsupport / support

· Kundtjänst, support för support, grundläggande tekniska kunskaper om luftfiltrering / extraktionskomponenter och tekniker

· Resultatorienterad, analytiska färdigheter, noggrann, organiserad, kommunikativ

· Självgående, självmotiverad och självstartande

· Flytande svenska och engelska – finska, danska och norska är meriterande.

Jobbvillkor

Vi erbjuder dig en internationell
dynamisk arbetsmiljö som ger dig möjlighet att axla ett stort ansvar med ett självgående sätt. Allt detta i en lärande miljö med entusiastiska kollegor och attraktiva arbetsförhållanden, inklusive en del fördelar med i linje med din erfarenhet.

Intresserad av den här stora möjligheten?

Skicka ditt CV och motivationsbrev eller ring oss:

· Norbert Haans - HR-chef

o 0031 - 615289140

o norbert.haans@formula-air.com

· Lars Holmström - Försäljningschef
Nordic

o 0046 - 0709229140

o lars.holmstrom@formula-air.com
Mer info
Kontaktperson Laura Michel
Telefon 003281234575
Email Mejla Laura Michel
Område Malmö stad
Yrkesroll Försäljning, Account Manager, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 feb 2020 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Formula Air

Formula Air är en snabbväxande internationell organisation med värderingarna: integritet, tillförlitlighet och engagemang. I mer än 25 år har vi tillhandahållit högkvalitativ stoftavskiljning, filtrering och luftbehandlingssystem för olika industriella tillämpningar. Genom att erbjuda ett utökat utbud av standardprodukter eller kundanpassade produkter, bidrar vi till en renare miljö att arbeta och bo i. Många av våra produkter lagerhålles i vårt centrallager i
Perwez (Belgien) för att säkerställa snabba leveranser till våra europeiska och internationella kunder. Vi erbjuder våra anställda en utmanande arbetsmiljö där medarbetarna kan utveckla sina talanger.

Som kundtjänstansvarig, kommer du att vara kontaktpersonen som ska handha alla typer av kundförfrågningar (offerter, order, leveranstider, priser, tekniska specifikationer, osv . ) inom de överenskomna tidsfristerna och för alla typer av kundcase som exempelvis retur av varor (enligt Formula
Air policys, lokal lagstiftning och med hänsyn till kostnaderna).

Som kundansvarig, kommer du att ansvara för kunderna i en bestämd del av de nordiska länderna, utveckla kundportföljen i enlighet med Formel Airs strategi och assistera kunden med önskad lösning i samarbete med den teknikpoolen. Du kommer att rapportera till Nordenchefen.