Serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till Festool

Serviceinriktad kundtjänstmedarbetare till Festool

Festool har som mål att vara ett premiumföretag och på kundtjänst är det viktigt att hålla hög kvalité och ge den bästa servicen till kunderna. För Festools räkning söker vi nu en kundtjänstmedarbetare till deras svensk-/danska kontor i Malmö för att täcka ett längre föräldravikariat med start i mitten av januari 2021. Är du en serviceminded lagspelare? Har du tidigare erfarenhet från kundsupport eller innesälj? Då kan du vara den vi söker!

Beskrivning av tjänst:

Som kundtjänstmedarbetare på Festool kommer du att ingå i ett team med sex medarbetare och en avdelningschef där du kommer att ha huvudfokus på den svenska marknaden. Tjänsten passar dig som trivs i en mångsidig roll där arbetet kan pendla från daglig administration till att hantera uppgifter som dyker upp ad hoc. Telefon och mail är dina viktigaste verktyg i den här rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer kretsa kring:
  • Orderhantering
  • Kundkontakt på telefon och mail
  • Säljsupport
  • Produktsupport
  • Leveransbevakning
  • Övrig kundsupport
  • Administrativa uppgifter
Kvalifikationer för tjänsten:

För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande uppgifter från tidigare arbetsplatser och för att nå störst framgång ser vi gärna att du har ett intresse för branschen.

Då du kommer att vara placerad på en dansk/svensk kundsupport är det ett krav att du behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift, alternativt är tvåspråkig. Då koncernspråket är engelska är det även viktig att du behärskar detta i tal och skrift. Vidare är du van användare av datorprogram som MS Office och det ses som meriterande om du har erfarenhet av SAP och/eller andra liknande program.

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att förstå kunders behov och önskemål. Vidare ställer tjänsten krav på att du är stresstålig och duktig på att lösa olika sorters problem på ett effektivt sätt. Du ser även samarbete och laganda som något naturligt och har ett positivt förhållningssätt till de uppgifter du tar dig an.

Start: Mitten på januari 2021
Omfattning: Heltid, föräldravikariat på ca 12 månader
Arbetstid: Kontorstid, flextid
Plats: Malmö- Fosie

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos en av våra kunder. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Carolin Ericsson på 073-353 75 04. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Carolin Ericsson
Telefon 0733537504
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://performiq.se/
Sista ansökningsdag 19 nov 2020 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.