Kundtjänstmedarbetare till FedEx

Kundtjänstmedarbetare till FedEx

Har du goda kunskaper i ett eller flera av de skandinaviska språken och vill få möjligheten till en utvecklande roll i vårt härliga gäng av engagerade och ambitiösa kollegor, är detta tjänsten för dig!
Arbetsuppgifterna består utav spårningar av paket och bokningar. Kommunikationen med kund sker främst via telefon.

Vi letar efter dig som är en god kommunikatör och strukturerad lagspelare. Du tycker om att ta ansvar och hittar lösningar, där andra ser problem. Du är engagerad, positiv och drivs utav att leverera god service.

För att lyckas i rollen måste du:
  • Kunna kommunicera muntligt på de skandinaviska språken
  • Behärska engelska i både tal och skrift
  • Ha god datorvana
  • Ha tidigare erfarenhet av serviceyrke
  • Ha minst gymnasiekompetens
Vi erbjuder:

En global arbetsplats som präglas av en god gemenskap och öppenhet.
Vi sitter i en öppen kontorsmiljö i fräscha lokaler på Limhamn i Malmö. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-18:00. Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema.
Anställning enligt kollektivavtal.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vänligen skicka in din ansökan bestående av CV och personligt brev via FedEx
Careerhub
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.fedex.com/se
Sista ansökningsdag 13 juni 2021 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

FedEx Express uppfann expresstransport och är branschens globala ledare. Hörnstenen i vår verksamhet är våra servicemedvetna, lojala och kompetenta medarbetare som alltid gör det lilla extra för kunden.

Vi tillhandahåller snabb, pålitlig, tidsbestämd leverans till mer än 220 länder och områden, och sammanknyter marknader inom en till tre affärsdagar. Ett oöverträffat nätverk kombinerat med bra IT gör FedEx Express världens största expresstransportföretag med snabba och pålitliga tjänster för mer än 3,6 miljoner leveranser varje vardag.

Ända från början har FedEx drivits med en filosofi att medarbetarna är första prioritet. Vi uppmuntrar våra medarbetare att växa inom företaget och ger dem de nödvändiga redskapen för att utveckla sina karriärer och ledarskapskompetens inom företaget.