FedEx söker kundtjänstmedarbetare

FedEx söker kundtjänstmedarbetare

Vi letar efter nya medarbetare till vårt Kundcenter i Malmö. Har du goda kunskaper i ett eller flera av de skandinaviska språken och vill få möjligheten till en utvecklande roll i vårt härliga gäng av engagerade och ambitiösa kollegor, är detta tjänsten för dig!

Hos oss står individens utveckling i centrum. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter både inom kundtjänst och vidare inom bolaget.

Arbetsuppgifterna består utav allt från enkla spårningar av paket och bokningar, till komplicerade fakturafrågor och reklamationer. Kommunikationen med kund sker främst över telefon, men även via mail och chat.

Vi letar efter dig som är en god kommunikatör och strukturerad lagspelare. Du tycker om att ta ansvar och hittar lösningar, där andra ser problem. Du är engagerad, positiv och drivs utav att leverera god service.

För att lyckas i rollen måste du
  • Prata flytande norska eller danska
  • Behärska engelska i både tal och skrift
  • Ha god datorvana
  • Ha minst gymnasiekompetens
Vi erbjuder :
En global arbetsplats
som präglas av en god gemenskap och öppenhet. Samt fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter.

Vi sitter i en öppen kontorsmiljö i fräscha lokaler på Limhamn i Malmö. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-18:00. Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema. Anställning enligt kollektivavtal.

Är du rätt kandidat för jobbet, leder en lyckad intervjuprocess till en spännande karriär och anställning hos oss!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vänligen maila din ansökan, bestående av CV och personligt brev genom att klicka på "Ansök nu"

För frågor kontakta: Pernille Ericsson 040-169053
Mer info
Kontaktperson Pernille Ericsson
Telefon 040-169053
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.fedex.com/se/
Sista ansökningsdag 12 nov (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

FedEx Express uppfann expresstransport och är branschens globala ledare. Hörnstenen i vår verksamhet är våra servicemedvetna, lojala och kompetenta medarbetare som alltid gör det lilla extra för kunden.

Vi tillhandahåller snabb, pålitlig, tidsbestämd leverans till mer än 220 länder och områden, och sammanknyter marknader inom en till tre affärsdagar. Ett oöverträffat nätverk kombinerat med bra IT gör FedEx Express världens största expresstransportföretag med snabba och pålitliga tjänster för mer än 3,6 miljoner leveranser varje vardag.


Ända från början har FedEx drivits med en filosofi att medarbetarna är första prioritet. Vi har vuxit till att bli ett branschledande företag med en global närvaro genom att förstå de unika behoven hos dem vi tjänar och genom att uppfylla de behoven samtidigt som vi överträffar förväntningarna.

Genom sin långa historia har FedEx erkänts för sitt goda förhållande till sina anställda. Vi uppmuntrar våra medarbetare att växa inom företaget och ger dem de nödvändiga redskapen för att utveckla sina karriärer och ledarskapskompetens inom företaget.