Vi söker nu en Pricing Analyst/Inköpsassistent som vill förstärka vår verksamhet!

Vi söker nu en Pricing Analyst/Inköpsassistent som vill förstärka vår verksamhet!

EUROPART är nr 1 i Europa när det gäller reservdelar för lastbil, släp, trailer, transportfordon och buss. Med ett nätverk bestående av mer än 300 filialer i 28 länder, ger vi snabb och pålitlig service. I Sverige är vi marknadsledande, har 16 filialer från norr till söder, cirka 110 medarbetare och 350 Mkr i omsättning. För att stötta vår svenska verksamhet söker vi nu en Pricing Analyst.

Om tjänsten
Som Pricing Analyst/Inköpsassistent hos oss på Europart fyller du en viktig funktion i vårt arbete med att säkerställa vår omsättning och lönsamhet.

Ditt huvudsakliga fokus i rollen blir att genom analytiskt arbete och i nära samarbete med vår säljorganisation underhålla och ta fram rapporter och statistiskt underlag. Detta i syfte att underlätta och främja lönsamheten kopplat till b.la. prissättning och prisjustering samt stödja säljorganisationen.

Du arbetar i nära samarbete med 3 andra inköpare och rapporterar direkt till vår inköpschef. Rollen är en tillsvidaretjänst på 100% med placering i Malmö.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
  • Ansvara för samtliga koncernlistor gällande priser, tex. uppdaterade transferpriser, förändrade TP, CNP eller SNP
  • Hantera prisändringar i affärssystemet, både löpande på artikelnivå men även genom inspelningar av hela leverantörsdata
  • Stötta säljledning med rapporter, underlag samt försäljningspersonal i dagliga prisfrågor
  • Ansvara för prissupporten inom bolaget samt vid behov ta fram prislistor till kund
Du besvarar inkommande frågor och supporterar verksamheterna löpande i frågor som avtal, prissättning, prisjustering etcetera.

Om dig
Vi söker dig som är i början av din karriär alternativt har ett par års erfarenhet av prissättning, inköp eller logistik och vi ser gärna att du har ett intresse för analytiskt arbete, siffror och statistik. Om du har utbildning inom ekonomi, logistik alternativt inköp eller liknande är det meriterande.

Du har god kännedom om Officepaketet och avancerade kunskaper i Excel samt en god systemvana generellt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Då vårt moderbolag är tyskt ser vi det som en merit om du talar/förstår tyska.

Då du arbetar med flertalet kontaktytor och supporterar stora delar av organisationen krävs det att du är kommunikativ och relationsskapande. Du har en förmåga att strukturera och planera ditt arbete och du har en flexibel och prestigelös inställning. Du trivs som bäst när du tilldelas ansvar och handlingsutrymme - du får saker att hända.

Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll i ett internationellt och marknadsledande företag där du har möjlighet att påverka ditt arbete och blir en del i ett framgångsrikt team. Vi är ett kundorienterat företag med fokus på service och kvalitet. Vårt företag är i förändring och vill gärna utvecklas tillsammans med våra medarbetare.

Ansökan
Känner du igen dig? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Välkommen med din ansökan senast den 6 mars. Vi kan komma att kontakta kandidater tidigare då vi tillämpar löpande urval. Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret och bifogar CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Hällefors christoffer.hallefors@roirekrytering.se alternativt tfn: 0702-00 25 90.

Om oss
EUROPART är idag en ledande partner för nyttofordonsverkstäder samt operatörer av lastbils-, släpvagns-, transportbils- och bussvagnparker i Europa. Få reda på mer om EUROPARTs värderingar, som leder oss i det dagliga arbetet, om våra respektfulla relationer till våra affärspartners, medarbetare och miljön och den höga flexibilitet och dynamik som präglar vårt företag på www.europart.net
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)