Technical Support Engineer

Technical Support Engineer

Kort om tjänsten

Drivs du av ge support till högteknologiska produkter i en inspirerande företagsmiljö och verka på en global marknadsplats?

Som Technical Support Engineer på marknadsledande Domino arbetar du med framförall support och utbildning av våra innovativa produkter för märkning, identifiering och spårbarhet.

Din placering är på företaget i Malmö.

Om verksamheten

Domino är ett högteknologiskt företag som utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder.

Dominos märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kunderna är oftast multinationella företag som t ex Nestlé, Tetra Pak, Coca Cola mfl.

Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet, flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. På företaget i Malmö är vi ca 80 anställda. Bolaget tillhör en internationell koncern med ca 31000 anställda. Läs mer på www.domino.se

Mer om tjänsten

I denna tjänsten jobbar du med interna och externa projekt i en internationell miljö. Dina kontaktytor sträcker sig från dina kollegor i Malmö men även ut i organisationen, distributörer och slutkunder
Typiska, men inte uteslutande, arbetsuppgifter i ett projekt för Technical Support Engineer är:
  • Teknisk support och ärendehantering
  • Utbildning av våra produkter till distributörer och andra kanaler som gynnar vårt säljarbete. Internationella resor förekommer
  • Skapa verktyg, manualer och instruktioner som beskriver hur man använder våra produkter
  • Systemintegrationsupport som hjälper kunder att hitta den bästa lösningen för deras applikationer
  • Garantiärende
  • Arbeta med ständiga förbättringar kring både produkter och arbetssätt med input från kunder, distributörer eller kollegor
Din profil

För att lyckas i rollen som Technical Support Engineer så tror vi att du har en gedigen erfarenhet av att ge support av produkter, ett stort tekniskt intresse och nyfikenhet.

På samma sätt ha känslan att hålla fast vid saker som fungerar och vara öppen för nya arbetssätt i en organisation med höga ambitioner.

Vi tror att din bakgrund innehåller någon teknisk utbildning med inriktning mekanik, mjukvara, elektronik eller liknande. Du har ett par års erfarenhet i yrket med arbetsuppgifter som tex support, ärendehantering, garantiärende.

En stor fördel är att du har erfarenhet att jobba med utbildning av andra. I rollen ingår regelbundna utbildningar av distributörer och säljkanaler. Med detta kommer även en del resor ingå i tjänsten.
Som person gillar du högt i tak och uppskattar att kunna vara självgående och ta egna initiativ och beslut. Ordning och reda och att ge stöd till kollegor är en självklarhet. Företaget tar väl hand om sin personal och därför är det enkelt att ge minst lika mycket tillbaka. Du känner dig trygg i din kompetens och yrkesroll och ser fram emot att dela med dig av din erfarenhet med andra. Du kan uttrycka dig obehindrat både i tal och skrift på svenska och engelska.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Mer info
Kontaktperson Jonas Leijon
Telefon 040-6601209
Område Malmö stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 28 feb 2020 (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.