Vikarierande Säljchef Företag sökes till Dina Försäkringar Syd

Vikarierande Säljchef Företag sökes till Dina Försäkringar Syd

Tjänstebeskrivning

I rollen som vikarierande Säljchef Företag ansvarar du över gruppens försäljning och personalhantering där budget-, resultat-, uppföljnings- och personalansvar ingår. Du kommer ansvara över och leda ett team på fem till tio personer där du som Säljchef innehar fullt personalansvar och ansvarar för årliga medarbetarsamtal samt personalplanering vid eventuell frånvaro.

Du kommer coacha ditt team mot uppsatta mål och skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas. För att kunna genomföra detta kommer du utföra säljträningar individuellt och i grupp. Du kommer också delta i medlyssning och sambesök tillsammans med ditt team där du ger feedback och vägleder medarbetarna mot fortsatt utveckling. Vidare kommer du också ha systematiska, enskilda uppföljningsmöten tillsammans med dina medarbetare. Vi ser att ditt ledarskap baseras på ett coachande och uppmuntrande förhållningssätt där en strävan efter att skapa förutsättningar för ditt team att utvecklas är det som driver dig.

Utöver det kommer du också ansvara över de ekonomiska delarna så som budgetprocesser och resultatansvar. Du arbetar efter att utveckla både försäljningen och processer samt arbetssätt. I uppdraget som Säljchef Företag har du också det operativa ansvaret för förändringsledning inom företagsmarknad. Vidare kommer du också ansvara över att systematiskt arbeta för att förebygga och hantera eventuella risker inom organisationen.

Du kommer i din roll som vikarierande Säljchef Företag kontinuerligt följa upp med närmsta chef där möten och större uppföljnings- samt lägesrapporter sker systematiskt.

Placeringsort för denna tjänst är Lund, vikariatet sträcker sig från hösten 2021 till hösten 2022, och du rapporterar till Försäljningschef.

Kvalifikationer

Till rollen som vikarierande Säljchef Företag söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom försäljning och/eller ekonomi alternativt att du innehar liknande erfarenhet som kommit genom praktiskt arbete och som genererat den erfarenhet som krävs. Du har troligen minst fem års arbetslivserfarenhet inom rollen som ledare och bör ha goda kunskaper i personalhantering.

Du besitter kunskap inom försäljning och om du dessutom har tidigare erfarenhet av försäljning av försäkringar betraktar vi det som meriterande. Eftersom rollen innefattar budget-och resultatansvar är kunskap och erfarenhet inom ekonomi en förutsättning för att lyckas. Vidare krävs också goda kunskaper inom Officepaketet, med tyngdpunkt på Excel och PowerPoint.

För att lyckas med rollen som Säljchef Företag ser vi att du är en ansvarstagande och målinriktad person som besitter hög integritet. Vi ser att du har ledaregenskaper som präglas av ett coachande men tydligt ledarskap. Du vägleder ditt team och visar med ditt engagemang, din delaktig och pedagogik att du har en drivkraft av att vilja utveckla dig själv, ditt team och företaget i helhet.

Då du kommer ha många kontakter i din roll ser vi att du är duktig på att samarbeta, bra på att inge förtroende och besitter god kommunikativ förmåga. Din roll som Säljchef Företag innebär också att du som person behöver vara flexibel och lösningsorienterad.

Du talar och skriver svenska obehindrat.

B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för denna tjänst.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.

Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734-666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast södagen den 16 maj 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.
Mer info
Kontaktperson Terese Smålander Carlstedt
Telefon 0734-66 68 84
Område Malmö stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Rekrytering hanteras av Premier Service Sverige AB
Sista ansökningsdag 16 maj 2021 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.

Läs gärna mer om oss på www.dina.se