Channel Partner Manager

Channel Partner Manager

På CDON.COM har vi arbetat med e-handel sedan 1999. Hos oss finns karriärmöjligheter inom allt från marknadsföring, försäljning och inköp till IT, logistik, ekonomi och kundservice. Nu söker vi en Channel Partner Manager och letar efter dig som vill ha ett utmanade och spännande arbete i en miljö med korta beslutsvägar och högt tempo.

Om tjänsten

I rollen som Channel Partner Manager kommer du att ansvara för att bygga upp och leda partnerprogrammet för Marketplace Onboarding samt att hjälpa nya Merchants och Partners att komma igång med integration och försäljning på CDON Marketplace. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierad art, allt från en första kontakt med Merchants och integrationspartners till förhandlingsmöten, avtalsadministration och upprättande av administrationskonton. Du kommer även att jobba med att bygga upp samarbete, utveckling och effektivisering mellan Marketplace Onboarding och andra avdelningar på CDON.COM så som kundservice, marknad, ekonomi och våra agila utvecklingsteam. Du kommer vidare att stötta din chef med diverse administration och att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga strategier. Förutom en utmanande och betydelsefull tjänst kommer du att få jobba med nya och roliga projekt. Här är det korta beslutsvägar och du kommer att få ett stort ansvar och stora utvecklingsmöjligheter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Malmö med start i februari 2019.

Vem är du?

Vi söker dig som med ditt stora driv och energi inte bara kommer att följa med på vår resa att bli Nordens främsta marknadsplats online, utan vara med och driva utvecklingen av framtidens e-handel. Du trivs du med att ta egna initiativ, är en lagspelare och sätter alltid kunden i fokus. Du är lösningsorienterad och med din positiva inställning ser du vid motgångar lösningar snarare än problem. Eftersom du till viss del kommer att arbeta med förhandlingar ser vi gärna att du har en god förhandlingsteknik och ett kommersiellt tänk.

Utbildning är inget krav, men en akademisk utbildning är meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från mer komplex B2B försäljning och det är meriterande om du har arbetat med e-handel och integrationer. Självklart är du flytande på svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?

Registrera din ansökan redan idag, då vi intervjuar löpande. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

CDON.COM startade år 1999 med att sälja CD-skivor. Numera är vi Nordens största varuhus med miljontals produkter för mängder av kunder. CDON.COM genomgår i dagsläget en stor förändringsresa mot att bli ett fullfjädrat Marketplace. Hos oss hittar du en rörlig organisation med snabba förändringar. Här kommer kundnöjdhet och resultat alltid först. På CDON.COM håller vi ett högt tempo och vår organisationskultur främjar enastående prestationer där driv och vilja kan ta dig väldigt långt. Hos oss får du dessutom arbeta tillsammans med ca 170 härliga kollegor som du kommer ha kontakt med varje dag. CDON.COM är en del av Qliro Group som är en ledande och en av de största och mest diversifierade e-handelskoncernerna i Norden. Koncernen sysselsätter cirka 700 personer över dotterbolagen CDON.COM, Nelly samt betaltjänsten Qliro Financial Services.