Säljsupport till Britax

Säljsupport till Britax

En fantastisk möjlighet för dig som lockas av att jobba som en mellandhand mellan sälj och marknad på ett internationellt ledande varumärke.

Om företagetBritax är en globalt ledande innovatör inom bilbarnstolar, barnvagnar och tillbehör som uppfyller den moderna familjens behov. Britax har tillverkning och testbanor i 3 olika världsdelar och våra bilbarnstolar är bland de mest testade i världen. På grund av den höga säkerheten använder många biltillverkare Britax bilbarnstolar i krocktester.

Företagets vision är "frihet för familjer i vardagen" och vi arbetar för att göra familjens resor säkrare och smidigare under hela föräldraskapet. Britax grundades år 1938 i Storbritannien och år 1978 gick Britax ihop med Römer i Tyskland. År 2011 förvärvades barnvagnsmärket BOB och år 2013 förvärvades BRIO:s barnvagns- och bilstolsverksamhet. Huvudkontoret för Britax Europa är i Leipheim, Tyskland. Vårt nordiska huvudkontor ligger i Slagthuset, nära Malmö Centralstation. Härifrån betjänar vi våra kunder i Finland, Sverige, Norge och Island.

ArbetsuppgifterI rollen som säljsupport förser du säljare och återförsäljare med diverse säljmaterial. Du förväntas komma med idéer hur man kan stärka marnadsföringen på sociala medierna tillsammans med våra återförsäljare. Du kommer också vara länken mellan sälj- och marknadsavdelningen. Du stöttar upp säljteamet vid mässor samt ansvarar för text som används i sociala medier. Detta innebär också att du får ta mycket eget ansvar och driva ditt eget arbete framåt. Du är kommunikativ och är inte rädd för att ta egna initiativ. Vidare är du en person som tycker det är roligt med sociala medier.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning inom media såsom digital kommunikation eller digitala kulturer
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • Praktik inom aktuellt område (meriterande)
  • Arbetslivserfarenhet (meriterande)
  • God datorvana
Övrig information
Start: Enligt ÖK
Plats: Malmö
Lön: Enligt ÖK

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Marknadsföring, marknadsassistent, säljassistent, sociala medier, Malmö, heltid
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (43 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.