Säljsupport / Säljassistent / Administratör

Säljsupport / Säljassistent / Administratör

Är du en fena på administration och trivs med att supportera andra? Har du intresse för transporter? Ansök nedan och bli Schenkers nästa säljsupport!

Om företagetDB Schenker i Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige har de ca 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. Företaget arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar.

Schenker AB Multimodal and Dedicated Solutions är en enhet inom DB Schenker som erbjuder marknaden kundanpassade transportlösningar inom järnväg och intermodala transporter. Nu söker de en grym säljsupport till sitt kontor i Malmö.

ArbetsuppgifterSom säljsupport på Schenker blir du en del av ett dynamiskt och glatt gäng som kännetecknas av ett högt entreprenörsdriv och stort kundfokus. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt ansvarar du för att avlasta Schenkers kundansvariga med deras administrativa uppgifter, såsom marknads- och kundanalyser, rapporter samt offertförberedning och kalkylering. Du administrerar också kund- och leverantörsavtal och skapar presentationsmaterial inför möten.

Formella krav
  • Högskole- eller universitetsexamen inom Transport Management (meriterande)
  • Arbetslivserfarenhet av administration och kundkontakt
  • Mycket god datorvana och kunskaper i officepaketet
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tyska (meriterande)
Vi söker dig som har god analysförmåga och är intresserad av transporter. Du är serviceinriktad, trivs med att supportera andra och kan arbeta både självständigt och i team. För att passa i rollen är du engagerad och håller god struktur i ditt arbete, även i högt tempo. Därtill har du ett flexibelt arbetssätt och vågar ta för dig, oavsett om det handlar om att ringa en potentiell kund för att presentera företaget eller själv följa med på möten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.

Övrig information
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Schenker.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljsupport, säljassistent, administratör, administration, koordination, transport, Schenker, Malmö, heltid
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.