Redovisningsekonom till Biesterfeld Nordic AB

Redovisningsekonom till Biesterfeld Nordic AB

Är du intresserad av ekonomi och vill utvecklas på ett internationellt bolag? Vill du därtill vara med och bygga upp samt etablera en ekonomiavdelning för Biesterfeld Nordic? Här erbjuds du en varierad roll inom ekonomi med stora utvecklingsmöjligheter.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Biesterfeld Nordic AB.

Om företagetBiesterfeld Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Biesterfeld Gruppen med en internationell atmosfär, varav huvudkontor befinner sig i Hamburg. Säljteamet är aktiva i Danmark, Sverige, Norge och Finland och varav de erbjuder den nordiska marknaden tekniska och standard polymerer, elastomerer och special additiver. Med många års partnerskap fokuserar Biesterfeld Nordic AB på att sälja och distribuera sin breda produktportfölj till nordiska kunder med högkvalitativa produkter och med en hög servicenivå. Biesterfeld Nordic AB har en ambition att bygga upp en ekonomiavdelning som i framtiden ska hantera ekonomin på alla Biesterfelds nordiska bolag.

ArbetsuppgifterI rollen som redovisningsekonom är du med och skapar Biesterfeld Nordics ekonomiavdelning där du och ansvarig ekonomichef gemensamt sköter ekonomin för Biesterfeld Nordic och även samarbete ett systerbolag lokaliserat i Norrköping. I rollen som redovisningsekonom har du en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du arbetar dels med den löpande redovisningen så som löpande bokföring, avstämningar, in- och utbetalningar, leverantörs-och kundreskontra och hantering av fakturor. Du arbetar nära ekonomichefen och är delaktig vid månads-, kvartals- och årsbokslut. Utöver samarbetet med ekonomichefen arbetar du nära säljavdelningen samt har vid tillfällen kontakt med huvudkontoret. Med ekonomichefen har du en central roll i att bygga upp ekonomiavdelningen med ett nära samarbete med andra bolag i Norden.
  • Fakturering, inbetalningar och utbetalningar
  • Hantering av leverantör - och kundreskontra
  • Stöttning i redovisningsarbetet samt vid månads-, kvartals- och års bokslut
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans eller liknande arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis leverantörsreskontra, kundreskontra och bokslut
  • Du har god dator-och systemvana, gärna från något ekonomisystem
  • Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift
  • Kunskaper av SAP och Excel är meriterande
Som person är du strukturerad i ditt arbete och ansvarstagande kring prioriteringar där uppsatta tidsramar bibehålls och följs. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att fatta egna beslut för att ta dig vidare i ditt arbete. Vidare ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar i arbetet. För att lyckas i rollen är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar.

Övrig information
Start: September
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: redovisningsekonom, redovisning, ekonom, ekonomi, administration, administratör, löpande redovisning, leverantörs-och kundreskontra, rapportering, uppföljning, analys, ekonomifunktion, order, inköp, leverans, avtal, tillväxt, rekrytering, heltid, bokslut, Skåne, Malmö
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!