Orderadministratör/Säljsupport på deltid till Biesterfeld

Orderadministratör/Säljsupport på deltid till Biesterfeld

Är du en strukturerad person som lockas av att arbeta i en koordinerande roll på deltid? Vill du arbeta i en internationell företagsatmosfär som värnar om en familjär teamkänsla? Då kan detta vara din nya utmaning. Välkommen med din ansökan!

Om tjänstenDetta är en deltidstjänst på 50%. Rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Biesterfeld Nordic AB.

Om företagetBiesterfeld Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Biesterfeld Gruppen med en internationell atmosfär, varav huvudkontor befinner sig i Hamburg. Säljteamet är aktiva i Danmark, Sverige, Norge och Finland varav de erbjuder den nordiska marknaden tekniska och standard polymerer, elastomerer och special additiver. Systerbolag ABIC Kemi AB ansvarar för distributionen av specialkemikalier som smörjmedel, bygglim, lösningsmedel, kompositmaterial, gjutgods och hjälpmedel.

ArbetsuppgifterI rollen som Orderadministratör hos Biesterfeld arbetar du i en internationell företagsatmosfär där du supporterar befintlig personal. Dina arbetsuppgifter innefattar administration i form av fakturering, hantering av mail, orderregistrering och inköp av kontorsmaterial. Du kommer även att arbeta med dokumentation av leverans och transport. Rollen har breda kontaktytor internt såväl externt.
  • Orderregistrering och tillhörande administration
  • Hantering av fakturor
  • Hantering av mail
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Arbetslivserfarenhet av en liknande roll alternativt pågående eftergymnasiala studier inom exempelvis Supply Chain, logistik, ekonomi eller liknande
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift. Meriterande med kunskaper i tyska.
  • Erfarenhet av ERP-system, kunskaper inom SAP och Microsoft Office är meriterande
Du som söker denna tjänst är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har en vilja att hjälpa andra. Vidare anstränger du dig för att leverera lösningar och har ständigt kunden i fokus. Du är en person som trivs med högt tempo och kan arbeta med flera uppgifter parallellt och skapar struktur bland dessa. Du trivs i en internationell atmosfär och är bekväm med att ha breda kontaktytor varav du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du värnar om dina kollegor och har en teamanda.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: deltid, orderadministratör, säljsupport, inköpare, transport, logistik, internationell, Biesterfeld, supply chain, distributör, flödesplanerare, logistiker, student, malmö, skåne, SAP
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!