Operativ inköpare till Alstra

Operativ inköpare till Alstra

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom inköp och vill arbeta på ett snabbrörligt tillväxtbolag med goda framtidsutsikter? Är du därtill samarbetsorienterad och trivs i en roll med flera kontaktytor. Alstra söker nu sin nya medarbetare i rollen som operativ inköpare, välkommen med din ansökan!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Alstra.

Om företagetAlstra är ett solcellsföretag som är specialiserat på att hjälpa villaägare och lantbrukare att investera i kompletta solcellsanläggningar och laddboxar för elbilar. Du kommer att ingå i ett härligt gäng, med idag närmare 35 kollegor. Företaget har över 30 års samlad erfarenhet från solcellsbranschen där de tillsammans har sålt, projekterad och installerat över 1 200 solcellsanläggningar i södra Sverige. Nöjda kunder och Alstras bidrag till ett fossilfritt Sverige är det som driver bolaget framåt.

ArbetsuppgifterI rollen som operativ inköpare på Alstra ansvarar du för det operativa inköpsarbetet från prognos/order tills det att artikeln finns på lager i utsatt tid. Du administrerar ingående leveranser samt arbetar med löpande artikeladministration. Därtill granskar du inkommande order, sätter leveranstider och ändrar order vid inköp av alternativa material. Som operativ inköpare arbetar du vidare med att bevaka och informera om leverantörers prissättning, delta i processutveckling för inköp samt ta fram inköpsprognoser och likviditetsbehov mot SCM (Supply Chain Management). Du arbetar efter att säkerhetsställa hög effektivitet och löpande kvalitetsförbättringar i alla delar av bolagets inköpsprocesser. Vidare arbetar du utifrån Alstras mål för lagerhållning samt leveranstider.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, supply chain alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av operativt inköpsarbete
  • Goda kunskaper i affärssystem
  • Tekniskt intresse, erfarenhet från branschen är meriterande
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, meriterande med kunskaper i tyska
Vi tror att du som söker tjänsten har god samarbetsförmåga då du har nära kontakt med dina kollegor internt. Därtill har du externa kontakter, där det är viktigt att du är serviceinriktad samt har god kommunikativ förmåga. I tjänsten ingår flera administrativa arbetsuppgifter och vi ser därmed att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och ser till att driva ditt arbete framåt.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö, Arlöv
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: inköpare, operativ, logistik, supply chain, solceller, teknik, admin, administration, purchaser, purchase, koordinator, inköp, Malmö, Arlöv, Skåne
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!