Leveransplanerare / Koordinator /Kundsupport

Leveransplanerare / Koordinator /Kundsupport

Har du erfarenhet av serviceyrken och motiveras av att lösa problem? Är du serviceminded och trivs med att ge kundsupport? I rollen som leveransplanerare hos Lantmännen erbjuds du en varierad och fartfylld vardag.

Om företagetLantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. De ägs av 19 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, verksamhet i ett 20-tal länder och omsätter 45 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar de åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av deras mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Korvbrödsbagarn, GoGreen, Finn Crisp och Bonjour. Företaget är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos deras ägare. Genom att de har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan de tillsammans ta ansvar från jord till bord.

ArbetsuppgifterSom leveransplanerare har du en koordinerande roll och agerar länken mellan åkerier och kunder. Med ditt stora kundfokus och engagerade arbetssätt tar du emot och hanterar såväl mail som inkommande samtal. Du har ett nära samarbete med interna avdelningar såsom ordermottagning, inköp, försäljning och produktion och agerar både intern support och support gentemot kunder och transportörer.

Formella krav
  • Arbetslivserfarenhet inom serviceyrken
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna Service management eller Logistics service management (starkt meriterande)
  • God datorvana och kunskap i affärssystem, M3/Movex (meriterande)
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Vi söker dig som trivs med att ge service och är tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du trivs med att ge stöd och support såväl internt som externt. Du är flexibel och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning. Att prioritera även i stressiga situationer ser du inte som en svårighet, tack vare ditt proaktiva och lösningsorienterade arbetssätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag på heltid i 4,5 månader, start 17 maj fram till 30 september 2021 med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Lantmännen.

Start: 17 maj
Plats: Malmö, Von Troils Väg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:Leverensplanering, Service management, logistik, transport, kundsupport, kundtjänst, kundservice, ordermottagning, orderhantering, support, M3, administration, koordination, administratör, Malmö, Lantmännen, heltid
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!