Kommunikatör inom Customer Service till Hövding Sverige AB

Kommunikatör inom Customer Service till Hövding Sverige AB

Är du en person som brinner för att leverera service i världsklass? Är du därtill en kommunikatör ut i fingerspetsarna med god förmåga att uttrycka dig och kommunicera i skrift på ett pedagogiskt och kundvänligt sätt? Har du dessutom en bred förståelse och stort tekniskt intresse? Hövding Sverige AB, som är ett entreprenörsdrivet bolag, erbjuder dig en plats i hjärtat av Malmökontoret där du får ta stort eget ansvar och påverka din och företagets utveckling.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Hövding Sverige AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Hövding Sverige AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetVisste du att världens säkraste cykelhjälm inte är en hjälm? Idag är Hövding klassad som världens säkraste huvudskydd för cyklister. Hövdings airbag för cyklister har sålts i fler än 400 000 exemplar i över femton länder. Sedan 2006 har Hövding Sverige AB växt från att vara två personer med en bra idé, till att bli ett företag som kan hantera allt från utveckling och produkttillverkning, till marknadsföring och försäljning.

Hövding vill bidra till ett inkluderande och mångsidigt arbetsliv oavsett bakgrund. De är övertygade om att varje medarbetare har något värdefullt att erbjuda, de är prestigelösa och ödmjuka inför våra kompetenser och varandra.
Hövding ser alla som lika viktiga, respekterade och uppskattade oavsett vem du är.
De är drivna, lösningsorienterade och strävar efter samma mål - att skydda cyklister.

ArbetsuppgifterI rollen som kommunikatör ansvar du för det operativa, administrativa och utvecklande delen av kundkommunikationen i alla verksamhetens kanaler. Detta ansvar innefattar sociala mediekanaler, chatt, mejl och telefon gentemot företagets Europeiska och Skandinaviska marknader. Du ansvarar för att supportera, coacha och att utbilda kundsupportavdelningen i allt som har med den operativa kundkommunikationen att göra. Du ingår i ett team om 12 personer där alla gemensamt ansvarar för att hantera kundärenden. Vidare arbetar du i rollen nära marknadsavdelningen. Kundärendena varierar i karaktär, det kan vara allt ifrån frågor om den fysiska produkten och applikationen till garantiärenden och reklamationer. Ärendena hanteras både via CRM-systemet, chatt och telefon. Du förväntas att ta dig an, sätta dig in i och hjälpa till i de tekniska frågorna som rör både den fysiska produkten och appen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Några års erfarenhet av att arbeta med kundsupport, telefon och chat
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, CRM-system och ärendehanteringssystem.
  • Meriterande med eftergymnasial utbildning inom kommunikation
  • Meriterande med certifiering inom AI trainer
  • Meriterande om du behärksar fler språk än svenska och engelska
För att trivas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt och trivs i en arbetsroll med mycket kontakter samt där du tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgfiter. Du är en person som ser lösningar i stället för problem och du delar gärna dina tankar och idéer med dina kollegor. Du är en person som ser lösningar i stället för problem och du delar gärna dina tankar och idéer med dina kollegor. Du har kunden i fokus och är mån om att hjälpa kunden efter bäst förmåga.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kommunikatör, kommunikation, samordnare, kundsupport, kundservice, AI trainer, CRM, svenska, engelska, internationell, Hövding, Skåne, Malmö heltid, rekrytering
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!