Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetar du som ekonomiassistent och söker efter din nästa utmaning? Trivs du i en utvecklande och dynamisk arbetsmiljö och är redo för att ta ett större ansvar? I den här tjänsten erbjuds du en bred och varierande roll där det finns möjlighet att växa!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetFöretaget är inom transportbranschen och har servicepartners samt kontor runt om i Sverige. De är välkända för att kunna förse sina kunder med den optimala lösningen för deras transportbehov och har egen verkstad lite utanför Malmö. Mer information om företaget ges vid eventuellt intervjutillfälle.

ArbetsuppgifterI denna roll arbetar du med brett ekonomiarbete och du tillhör företagets ekonomiavdelning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera och besvara betalningspåminnelser och övrig kontakt med företagets leverantörer. Utöver detta ingår också fakturahantering, där du scannar in fakturor och för över dem till leverantörsfakturasystemet, konterar och skapar betalningsförslag.
Du stöttar ekonomiavdelningen och hjälper till med kringliggande uppgifter som behövs, så som att stötta upp i den löpande bokföringen. Andra administrativa uppgifter kan också förekomma. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
  • Löpande bokföring
  • Hantering av kund fakturering
  • Övrig kontakt och administration för leverantörer
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi
  • Några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, löpande bokföring och fakturering
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir utförda i tid. Därtill är du duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Som person är du hjälpsam och ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Slutligen är du noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa en struktur.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Augusti
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: redovisningsekonom, ekonomiassistent, financial assistant, Accountant, redovisning, ekonomi, bokföring, fakturahantering, reskontra, ekonomisupport, lön, deklaration, löpande redovisning, leverantörsreskontra, kundreskontra, löpande bokföring, månadsbokslut, utlägg, heltid, rekrytering.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!