Ekonomiassistent till DB Cargo Transa

Ekonomiassistent till DB Cargo Transa

Vill du arbeta med ekonomi på ett internationellt och nytänkande företag med utvecklingsfokus? DB Cargo Transa är i uppstarten av en ny ekonomifunktion och söker dig som vill vara med på resan och tillsammans bygga upp ekonomiavdelningen. Välkommen med din ansökan!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos företaget.

Om företagetFör DB Cargo är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Du blir en del av ett europeiskt logistiknätverk med över 30.000 kollegor över hela Europa. DB Cargo är en del av Deutsche Bahn och är en filial till det tyska bolaget, som erbjuder multimodala transporter inom Europa samt till och från Asien. DB Cargo tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Tjänsten är placerad i Malmö där du kommer bli del av ett ambitiöst och drivet team.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du nära företagets redovisningsansvarig. Dina arbetsuppgifter innefattar leverantörsreskontra där du hanterar betalningar, påminnelser och kontoutdrag. Du sköter fakturor och säkerställer korrekt posterade kostnader. Vidare arbetar du med felsökning i fakturaflödet, där du utreder och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Du kommer även att arbeta med kundreskontra där dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att boka betalningar. Utöver detta kommer du även att ansvara för kontoavstämningar. Du supporterar företagets redovisningsansvarig i månads- och kvartalsrapportering samt utför viss bokföring. Vidare säkerställer du att redovisningsregler och rutiner följs. Utöver ovannämnda arbetsuppgifter kan andra administrativa arbetsuppgifter förekomma.
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Inrapportering av skatt och moms
  • Resultatuppföljning
I takt med att du kommer in i arbetet kommer du att ges möjligheten att ta fram och påverka utformningen av din roll. Tillsammans med ditt team utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerade ekonomiarbete.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Starkt meriterande med arbetslivserfarenhet av en roll med liknande arbetsuppgifter
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Mycket god dator- och systemvana
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som skrift. Meriterande med ytterligare kunskap i annat språk
Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och är nyfiken inför nya utmaningar. Du utför dina arbetsuppgifter noggrant på ett strukturerat sätt med ett öga för detalj. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och är mån om att skapa god stämning på arbetsplatsen. Vidare är du nyfiken och har en vilja att lära dig för att kunna utvecklas, både personligen men även för att kunna föra bolaget framåt tillsammans med dina kollegor. Vi ser att du trivs med att agera på eget initiativ och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Malmö
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!