Ekonomiassistent / Leverantörsreskontra / Löneadmin till Great Security

Ekonomiassistent / Leverantörsreskontra / Löneadmin till Great Security

Är du en noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent? Har du dessutom erfarenhet av leverantörsreskontra? Vi erbjuder dig här en möjlighet till personlig utveckling i din roll som ekonom samt att arbeta på ett företag i stark tillväxt.

Om företagetGreat Security är ett av Sveriges största privatägda säkerhetsföretag med över 280 anställda och en omsättning runt 500 miljoner. Verksamheten bedrivs både lokalt och nationellt och erbjuder intelligenta och rikstäckande säkerhetslösningar för företag, kommuner och organisationer. Kontor finns i Stockholm, Örebro, Norrköping, Göteborg, Kungsbacka, Falkenberg, Varberg, Halmstad, Helsingborg, Malmö, Eslöv, Landskrona och Lund. Inom bolaget finns certifiering för larm (larmklass III), brandlarm, kamerasystem samt behöriga ingenjörer.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent ingår du i ekonomigruppen och stöttar främst upp arbetet med leverantörsreskontran. Du arbetar med hela leverantrösreskontraflödet såsom kontering, uppföljning, hantering av ärenden och bokningar. Du arbetar även med uppläggning av leverantörer och underhåll av leverantörsregister. Det ingår även i ditt ansvar att dina konton och övriga balanskonton är avstämda inför månads-, kvartals- och årsbokslut. Vidare arbetar du med enklare löneadministration hantering av SIE-filer. Du administrerar även reseräkningar samt den elektroniska personalliggaren. I rollen har du flera kontaktytor både internt som supportfunktion för hela verksamheten, och externt med kund- och leverantörsrelaterade frågor. Utöver löpande uppgifter kommer du även att tillsammans med övriga gruppen arbeta proaktivt med att utveckla och förbättra rutiner och processer i ekonomigruppen.

Formella krav
  • Relevant vidareutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra är ett krav
  • Ett par års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent med liknande arbetsuppgifter
  • Grundläggande datorvana och erfarenhet av Office-paketet
  • Erfarenhet från ekonomisystem såsom VISMA Business eller jämförligt ekonomisystem (meriterande)
  • Erfarenhet av att tidigare varit delaktig i bokslutsarbetet (meriterande)
  • Erfarenhet av lönehantering (meriterande)
  • Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift samt grundläggande engelska i tal och skrift
Du som söker är detaljorienterad och förstår vikten av hög noggrannhet och struktur i ditt arbete. För att skapa en bättre balans i arbetsbelastningen arbetar du proaktivt med att identifiera avvikelser och lyfter fram dem för att förbättra rutiner och processer. Eftersom Great Security är ett bolag i förändring tycker du att det är motiverande att arbeta i en miljö där det sker saker hela tiden. Därtill trivs du med att samarbeta och dela med dig av din kunskap till dina kollegor på ett positivt och glatt förhållningssätt för att skapa en god stämning.

Övrig information
Vi vill att du ansöker om tjänsten med CV, som är riktat mot den aktuella tjänsten.

Start: Augusti
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, leverantörsreskontra, ekonomi, reskontra, löneadministration, administration, balanskonto, Malmö, heltid
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (52 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.