Ekonomiassistent / Hyresadministratör till Franshill

Ekonomiassistent / Hyresadministratör till Franshill

Är du en engagerad och nyfiken person med erfarenhet inom ekonomi? Trivs du i en roll med varierande arbetsuppgifter där du får möjlighet att utveckla och växa tillsammans med företaget? Franshill söker nu deras nya medarbetare i rollen som ekonomiassistent och hyresadministratör. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Franshill Förvaltning AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Franshill Förvaltning AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetFranshill är en del av Finja koncernen som arbetar med fastigheter på väl utvalda platser i Sverige. Franshill äger, förvaltar och hyr ut såväl hyresrätter som kommersiella lokaler med placering från Kungsbacka, Halmstad, Lund, Malmö, Trelleborg och Ystad. Den geografiska närheten mellan fastigheterna innebär fördelar kopplat till förvaltning och underhåll. I dagsläget har Franshill cirka 1000 lägenheter och siktar på ett långsiktigt ägande och kontinuerligt växande.

ArbetsuppgifterI denna tjänst kommer du att arbeta i en tvådelad roll i koncernens förvaltningsbolag och projektbolag. Du arbetar dels som ekonomiassistent där dina arbetsuppgifter innefattar leverantörsfakturor för hela koncernen, löpande redovisningar och avstämningar samt projektuppföljning i projektbolagen. Den andra delen i rollen arbetar du som hyresadministratör där dina arbetsuppgifter innefattar hyresadministration, hyresavisering och hyresinbetalningar. Därtill har du telefontid en timme om dagen där du har kontakt med hyresgäster för att besvara dess frågor. Du ansvarar även för inköp av kontormaterial.

I rollen ingår du i ett team om 9 personer där ni tillsammans hjälps åt i arbetet. Därtill erbjuds du en gedigen introduktion för att kunna komma in i arbetet på bästa sätt.
  • Hantering av leverantörsfakturor och löpande redovisning
  • Hyresadministration och hyresavisering
  • Kontakt med hyresgäster
  • Avstämningar i projektbolag
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Erfarenhet av en roll där du har arbetat med liknande arbetsuppgifter, exempelvis leverantörsreskontra, kontoavstämningar eller hyresadministration
  • God dator- och systemvana, goda kunskaper i Excel
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska
  • Meriterande med utbildning inom ekonomi
Vi söker dig som utför dina arbetsuppgifter noggrant på ett strukturerat sätt med ett öga för detalj. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och är mån om att skapa god stämning. Vidare är du nyfiken och har en vilja att lära dig för att kunna utvecklas, både personligen men även för att kunna föra bolaget framåt tillsammans med dina kollegor. Vi ser att du trivs med att agera på eget initiativ och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa dig efter olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomi, ekonomiassistent, leverantörsreskontra, faktura, hyresadministratör, hyresavisering, hyresadministration, projektbolag, redovisning, heltid, Malmö
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!