Ekonom

Ekonom

Om tjänsten

Vi söker nu en serviceinriktad ekonom till vår ekonomiavdelning med internationella kontaktytor. Rollen är bred och arbetsuppgifterna varierande. Är du en positiv person som gillar att sätta guldkant på andras vardag? Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget

Begoma är ett familjeägt logistikföretag som erbjuder internationella transporttjänster med lastbil, järnväg, flyg, båt och container. Vi är ett av Sveriges största privatägda logistikföretag med cirka 50 anställda på kontor i Sverige, Polen, Tjeckien och Nederländerna.

Företagets transporttjänster omfattar hela världen och bland våra kunder hittar man såväl de största exportföretagen som många mellanstora företag i Sverige och Europa. På Begoma sätter vi alltid kunden i fokus och alla arbetar efter kärnvärdena kompetens samt engagemang. Vi arbetar aktivt för att förbättra kvalitén på sina tjänster och för att erbjuda hållbara transportlösningar med så liten miljöpåverkan som möjligt.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett Begomas ekonomiavdelning som består av tre personer i Sverige och två personer i Tjeckien. Din roll är bred och kommer bland annat innefatta:
  • Ansvar för bolagets leverantörsreskontra.
  • Delat ansvar för leverantörsfakturahantering.
  • Eget ansvar för några av koncernens dotterbolag.
  • Delat ansvar för allmänna kontorssysslor.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för att ge service till andra och som har en god administrativ förmåga. Du trivs med interna som externa kontaktytor. Du har ett självständigt sätt och tar ansvar för dina uppgifter. Då du kommer att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter söker vi dig med ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Du trivs bra i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö där man tillsammans når mål. Då du kommer att arbeta med känslig information, söker vi dig med hög integritet.

Vi söker dig med erfarenhet av liknande roller där du haft en bredd av arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är högskoleutbildad ekonom. I rollen kommer du att arbeta med administration i flera olika system, varför vi söker dig med en god system- och datorvana. Du har en god kunskap i Office-paketet, framför allt Excel. Då du kommer att kommunicera på både svenska och engelska i denna roll, söker vi dig med goda kunskaper i båda språken. Ett tredje språk som till exempel polska, tjeckiska, tyska, holländska är meriterande.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Malmö

Lön: Enligt överenskommelse
Mer info
Kontaktperson Björn Planell
Telefon 040 35 85 13
Område Malmö stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 28 juni 2022 (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

We are a family-owned, Swedish, company with a heritage from 1878. Begoma has an annual turnover of over 30 mEUR and handles about 50,000 transport assignments per year.

We are about 50 employees and have offices in Malmö, Göteborg, Gdynia (Poland), Swinoujscie (Poland), Týniště nad Orlicí (Czech Repbublic) and in Rotterdam (the Neatherlands).

Begoma is owned by Göran Malmberg and run by his sons Fredrik, Henrik and Erik.