Engagerad medarbetare till nystartat kundserviceteam

Engagerad medarbetare till nystartat kundserviceteam

Brinner du för kundservice och har kunskap om kollektivavtalad tjänstepension och försäkring? Vill du vara med på en spännande resa i en nystartad verksamhet där du får vara med och bygga upp en kundserviceavdelning i toppklass? Då kan du vara den person vi söker till Avtalat!

Vad innebär rollen?

Som en del av kundserviceteamet hos Avtalat arbetar du i en entreprenöriell och inkluderande miljö där din främsta arbetsuppgift är att hjälpa kunder i frågor om kollektivavtalad tjänstepension och försäkring via telefon, mail och chatt. I rollen ingår även administrativa uppgifter som att uppdatera kundinformation i kundservicedatabasen under och efter varje kundkontakt. Tjänsten innebär kontakter med olika parter både internt och externt vilket kräver mycket god förmåga att samarbeta. Då Avtalat och kundserviceavdelningen är under uppbyggnad är du även med och bidrar till vidareutveckling av verksamhetens kundrelaterade processer och implementering av kundservicepolicyer och rutiner.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för kundservice och som har god pedagogisk förmåga som gör att du dels kommunicerar på ett förtroendeingivande sätt, dels lyckas med att förklara komplexa frågor med enkla ord. Vidare är du är lyhörd och har ett genuint intresse och engagemang för att förstå kundens behov och vilken information de söker. Du är noggrann med ett välutvecklat självledarskap och tar ansvar för att säkerställa kvalitet. Då Avtalat är under uppbyggnad är det viktigt att du är proaktiv och bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö där rutiner och arbetssätt kontinuerligt anpassas för att på bästa sätt möta kundernas behov. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du är en utpräglad lagspelare som sätter laget före jaget. Du motiveras av att göra skillnad och du har ett serviceinriktat, varmt och professionellt bemötande gentemot såväl kunder som kollegor.

Vi söker dig som
  • Är lyhörd för kundens behov och har en mycket god kommunikationsförmåga
  • Är pedagogisk och har förmågan att förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt
  • Har förmågan att ta till dig ny och omfattande information och omvandla det till kunskap
  • Trivs i en föränderlig och dynamisk miljö där din insats gör skillnad
  • Har god dator- och systemvana och har erfarenhet av att arbeta med digitala kommunikationskanaler
  • Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Det är starkt meriterande om du har du kunskap om tjänstepension och försäkringar inom avtalsområdena SAF-LO och ITP. Det är även meriterande om du behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska.

Om Avtalat

I syfte att öka kunskapen om hur kollektivavtalad tjänstepension och försäkring fungerar och vilka förmåner det ger har LO, PTK och Svensk Näringsliv bildat Avtalat (Kollektivavtalsinformation Sverige AB). Avtalats uppdrag är att se till att deras över 2,5 miljoner kunder - arbetare, tjänstemän och arbetsgivare inom privat sektor - förstår vad dessa förmåner innebär. Avtalat har fyra övergripande mål som de passionerat jobbar mot; ökad kännedom, ökad förståelse, ökad förenkling och ökat förtroende. Under 2020 etablerades bolaget och publik lansering skedde 1 januari 2021.

På Avtalat får du vara med på en resa som ingen tidigare gjort - en resa som kräver entreprenörsanda, samarbete och en stor portion nyfikenhet. Här trivs du som sätter kunden i centrum, laget före jaget, och som vill vara med och göra skillnad på vägen mot gemensamma målsättningar!

Läs mer om Avtalat på deras hemsida: https://www.avtalat.se/

Övrig information

Barona samarbetar tillsammans med Avtalat i denna rekryteringsprocess. Tjänsten är på heltid och tillträds omgående enligt överenskommelse. Kollektivavtal, fast lön samt förmåner tillkommer.

Intervjuer hålls löpande och med tanke på omgående tillsättning kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Eriksson på sofie.eriksson@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona

Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer på http://barona.se/om-oss/
Mer info
Kontaktperson Sofie Eriksson
Telefon 0725112120
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 jan 2021 (10 dagar kvar)