Försäljning- och marknadschef till Alfa Kommun & Landsting

Försäljning- och marknadschef till Alfa Kommun & Landsting



Har du god erfarenhet av försäljning och dessutom en bakgrund inom vård- och omsorgssektorn? Vi söker dig som vill ta dig an rollen som försäljning- och marknadschef och bidra till att forma och driva vårt försäljningsarbete samt lägga grunden för vår fortsatta tillväxt!

Alfa Kommun & Landsting är ett IT-företag som arbetar med medicinteknisk information. Vi utvecklar produkter inom vårdsystem för såväl offentlig sektor som privata vårdgivare. Vi är marknadsledande inom bland annat elektronisk förskrivning av läkemedel, planering för vårdtjänster och digital signering av HSL- och SOL-insatser.

Rollen
Som försäljning- och marknadschef hos oss bidrar du såväl strategiskt som operativt till vår fortsatta tillväxt. Företaget består idag av 40 medarbetare med olika funktioner, fokus och ansvar.

I din roll blir du del av vårt säljteam som idag består av fyra fältsäljare. Du kommer i rollen att fördela din tid mellan att arbeta med operativ försäljning på cirka 50% och att leda och utveckla vår försäljning- samt marknadsarbete och ditt team på cirka 50%. Dina arbetsuppgifter och ansvar:
  • Operativt driva och ansvara för vår försäljning och marknad
  • Leda, utveckla, coacha och inspirera ditt team för att nå utsatta mål
  • Personalsvar för ditt team
  • Utveckla vår försäljningsprocess på ett strategiskt och operativt plan
  • Ansvara för våra större kunder
  • Skapa riktlinjer, rutiner och struktur för hur vi dokumenterar och följer upp våra kunder och kundaktiviteter
  • Analysera och omvärldsbevaka marknaden och sätta rätt strategi framåt
  • Anordna och delta på kundevent och mässor
Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du arbetar i nära samarbete med ditt team samt har daglig kontakt med övriga inom verksamheten. Vårt huvudkontor finns i Malmö, vi har även ett försäljningskontor i Stockholm. Du är placerad på vårt kontor vid Dockan i Malmö. Resor i tjänsten förekommer.

Vem är du?
Vi ser gärna att du som söker har:
  • Relevant utbildning, exempelvis inom ekonomi eller motsvarande
  • Minst 10 års erfarenhet av försäljning med några års erfarenhet av ledarskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda och driva förändringsarbete
  • Erfarenhet av offentlig upphandling samt erfarenhet av avtalsskrivningar
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
  • Obehindrade kunskaper i svenska (tal och skrift) och goda kunskaper i engelska
  • Körkort
  • Har du en bakgrund inom vård- och omsorgssektorn är det starkt meriterande
Vi tror att du som söker har goda ledaregenskaper - du leder ditt team genom att utveckla, coacha och inspirera. Då du har daglig kontakt med kunder och medarbetare ser vi vidare att du är en skicklig kommunikatör och har en fallenhet för att skapa ordning, rutiner och struktur. Du har ett genuint intresse för service, att göra hållbara affärer och skapa långvariga kundrelationer som bygger på förtroende.

Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team med ett stort engagemang och kompetens där du erbjuds en viktig roll med stort inflytande. Hos oss finns stora möjligheter att påverka din egen roll och vi ser att du, med ditt driv, påverkar företagets strategi framåt. För att skapa ytterligare teamkänsla anordnas det kontinuerligt teamaktiviteter och kick-offer, vi har även gemensam fredagsfrukost varje vecka.


Ansökan

Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret och bifogar CV och personligt brev. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2019-11-21. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Roi Rekrytering.

För frågor rörande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Johansson; amanda.johansson@roirekrytering.se.

För frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta VD Stefan Sallerfors; Stefan.Sallerfors@alfakl.se alternativt Vice VD Albert Winter; albert.Winter@alfakl.se.

Om oss
Alfa grundades 1998 som ett dotterbolag inom Sigma-koncernen. Utvecklingsenheten och vårt toppmoderna datacenter hittar ni på huvudkontoret i Malmö men vi har även kontor i Stockholm. Vi utvecklar och marknadsför kvalificerade system för vård- och omsorg. Vi levererar driftslösningar för alla våra produkter men även för externa kundsystem. Med vårt toppmoderna datacenter säkerställer vi tillgänglighet och datasäkerhet.

Förutom de produkter och tjänster som ingår i vårt ordinarie utbud har vi utvecklat ett stort antal skräddarsydda applikationer för att täcka behov hos statliga institutioner, kommuner och landsting.

Läs gärna mer om oss här
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)