Teamledare till växande Granngården!

Teamledare till växande Granngården!

Vi tror att du är personen som naturligt får med dig folk och sprider energi omkring dig. Du drivs av att motivera dina kollegor och att arbeta i en prestigelös och varierande roll, där du även får jobba strukturarat och resultatinriktat. Låter detta som du? Sök tjänsten redan idag och bli del till Granngårdens fortsatta expansion!

Information om uppdraget

I takt med att Granngården växer söker vi nu efter Teamledare där du får det övergripande dagliga ansvaret för kundtjänstavdelningen tillsammans med Kundtjänstchefen. Detta på en avdelning som idag består av cirka 20 medarbetare. I rollen kommer du jobba med ett helhetsperspektiv inom område där du kommer att få analysera, utveckla och utvärdera Granngårdens löpande och strategiska arbete inom kundtjänst. Arbetet är till stor del även operativt då du arbetar handfast inom avdelningens ansvarsområden så som att svara kunder i telefon, chatt och på mejl.

Arbetsuppgifterna kommer exempelvis innebära att du:
  • Ansvarar för bemanningsplanering och beredskapsuppföljning
  • Håller dig ajour gällande system, produkter, kampanjer m.m.
  • Aktivt arbetar med avdelningens/teamets utveckling genom utbildningar och uppdateringar av rutiner och processer som bidrar till helhetsleveransen på nordisk nivå
  • Mäter och följer upp mål och definierade KPI:er
  • Ger administrativt stöd till organisationen avseende bl.a. kontorsmaterial, telefoner, konferensrum, lunchbeställningar
  • Har daglig kontakt med externa leverantörer samt nyckelpersoner inom organisationen
  • Är behjälplig åt kunder på inkommande samtal, mail och chatt
Du erbjuds
  • Kundtjänsten består av kvinnor och män från olika bakgrund i olika åldrar och det råder alltid ett hjälpsamt klimat mellan varandra
  • Kontorslandskapet är öppet och befinner sig i fräscha, trevliga lokaler i Bulltofta
  • En konsultanställning initialt på sex månader med goda möjligheter att bli överrekryterad till Granngården, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
Vi söker dig som
  • Relevant utbildning alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom relevant arbetslivserfarenhet
  • Har erfarenhet av arbete inom kundtjänst inom e-handel/detaljhandel eller motsvarande
  • Har god systemförståelse och goda kunskaper i Microsoft Office
  • Är obehindrad i svenska i tal och skrift samt har god förståelse för norska
Det är meriterande om du:
  • Har digital kompetens inom e-handel eller detaljhandel
  • Har erfarenhet av att arbete på ledande nivå inom kundtjänst
  • Har erfarenhet från Dynamics 365, Dynamics AX, TRIO
Som person är du:
  • Självgående
  • Strukturerad
  • Flexibel
  • Prestiglös
  • Serviceminded och positiv
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, kundtjänsten är öppen 8-18 mån-sön. Arbetstiden kommer att vara förlagd vardagar men med ansvaret kan det innebära att du behöver vara tillgänglig även helger.
  • Placering: Malmö, Bulltofta
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Granngårdens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Granngården på deras hemsida här