Skadereglerare till Länsförsäkringar Skåne

Skadereglerare till Länsförsäkringar Skåne

Vi söker studenter som vill växa med Länsförsäkringar! Vill du vara med på Länsförsäkringars resa till att bli världens mest kundorienterade företag inom bank och försäkring? Vi letar förstärkning till deras motorskadeteam i Malmö. Detta är en tjänst för dig som drivs av service samt har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet!

Information om uppdraget

Som skadereglerare kommer du arbeta med ärenden som rör fordonsförsäkringar. Din roll kommer vara att ta emot samtal och hjälpa personer som exempelvis har kolliderat i trafiken. Du ansvarar att över telefon ta reda på vad som hänt samtidigt som du gör noteringar och samlar in all nödvändig information. Ärendet läggs sedan på ansvarig handledare och hos teknikerna som sedan tar hand om skadorna. Kontakt med andra bolag och polismyndigheten kan också förekomma och du kommer lära dig mycket om försäkringsbranschen. Du kommer vara spindel i nätet och vara första kontakten ut mot kund. Därför är det viktigt att du agerar professionellt och ger bästa möjliga service.

Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Länsförsäkringar Skåne. Uppdraget kommer att vara på deltid under terminerna när du studerar och heltid under sommaren.

Arbetsuppgifter

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot inkommande samtal över telefon
  • Coacha och vägleda kunder i deras ärenden
  • Samla in information som sedan registreras och skickas vidare till handledare och tekniker som tar hand om skadorna
Du kommer få en gedigen introduktion och utbildning som ny i rollen och kontinuerlig coachning löpande under din anställningstid.

Tjänsten passar dig som har erfarenhet av serviceyrken sedan tidigare och som nu vill fortsätta att utvecklas inom området och ser detta som en spännande tjänst. För att trivas i rollen behöver du tycka det är roligt att arbeta över telefon.

Vi söker dig som
  • Kan uttrycka dig obehindrat i svenska och engelska, i tal och skrift, detta då båda språken används i ditt dagliga arbete
  • Studerar på universitet eller högskola och har minst 1,5 år kvar av dina studier
  • Kan arbeta två dagar/vecka under terminerna när du studerar och heltid i sommar under perioden juni-augusti 2021
  • Har erfarenhet av serviceyrken, exempelvis detaljhandeln eller kundtjänst
Som person är du serviceinriktad och drivs av att skapa goda relationer med kund. Du har en förmåga att se helhetsbehovet hos kund och du räds inte att testa nya infallsvinklar på utmaningar som kan uppstå. Du har en stark vilja och vill åstadkomma goda resultat tillsammans med dina teammedlemmar. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringsprocessen så glöm inte att motivera i ditt personliga brev varför vi ska gå vidare med just dig!

Övrig information
  • Start: 14/11
  • Omfattning: Två dagar i veckan under terminen när du studerar och heltid under perioden juni-augusti 2021.
  • Placering: Stora Varvsgatan 11, Malmö
  • Information gällande din ansökan: Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten samt genomföra alkohol- och drogtest. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Länsförsäkringars önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Länsförsäkringar här!